سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ زرد درکمین خوشه های طلایی گندم کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری‌های جوی، همچنان بیماری زنگ زرد به عنوان یکی از تهدید‌های مهم مزارع گندم و جو استان مطرح می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصرطاهری مدیر حفظ نباتات این سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری در ۴ هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوئیه بیماری زنگ زرد گندم مشاهده شد که با اقدام به موقع و کانون کوبی مزارع آلوده به محض مشاهده اولین علائم آلودگی تا حد زیادی جلوی گسترش و اپیدمی بیماری گرفته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری‌های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدید‌های مهم مزارع گندم و جو استان مطرح می‌باشد، افزود: کار رصد و پایش مزارع بطور مستمر توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی ادامه می‌یابد تا شاهد وقوع اپیدمی‌های شدید بیماری در استان نباشیم.

مدیر حفظ نباتات این سازمان بیان کرد: زنگ زرد گندم یکی از مهمترین بیماری‌های قارچی مزارع گندم و جو در کشور می‌باشد که در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب از جمله بهار خنک و وجود رطوبت نسبی مناسب در هوا، احتمال طغیان و گسترش آن در مزارع استان وجود دارد و در صورت شیوع خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد.

وی افزود: با توجه به مهیا بودن شرایط ذکر شده استفاده از ارقام مقاوم یکی از مهمترین راه‌های مقابله با زنگ زرد گندم می‌باشد.

انتهای پیام/ح

زنگ زرد درکمین گندم کرمان

برچسب ها: بیماری ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.