سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ضربتی بازدید از ۲۰۰ آرایشگاه زنانه شیراز در ایام نوروز/ توقیف ۲۴ دستگاه غیر مجاز

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از اجرای طرح ضربت و بازدید بیش از ۲۰۰ آرایشگاه زنانه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا قاسم پور رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب با اعلام خبر تشدید بازدید از آرایشگاه‌های زنانه، گفت: با توجه به ایام نوروز و افزایش فعالیت آرایشگاه‌های زنانه، برای نظارت بر وضعیت بهداشتی این واحد‌ها طرح ضربتی بازدید با حضور بازرسان بهداشت محیط این مرکز، اجرا شد.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط در قالب دوازده گروه دو نفره به بررسی وضعیت بهداشت آرایشکاه‌های زنانه پرداختند، افزود: در این طرح، وضعیت بهداشت فردی، ساختمان، ابزار و تجهیزات از سوی بازرسان بهداشت محیط مورد بررسی قرار گرفت و با ارائه آموزش‌های موردنیاز به برخی از متصدیان، اخطار کتبی برای رفع نواقص بهداشتی موجود داده شد.

قاسم پور با تاکید بر استفاده از وسایل شخصی در هنگام مراجعه به آرایشگاه ادامه داد: در این طرح علاوه بر بررسی موارد لازم، به صورت ویژه نحوه ضدعفونی و استریل کردن ابزار و تجهیزات مورد ارزیابی قرار گرفت و آموزش‌های لازم به متصدیان ارائه شد.

او با اعلام اینکه در این طرح از ۲۲۰ آرایشگاه زنانه بازدید و ۲۰۰ مورد اخطار کتبی برای رفع نواقص بهداشتی صادر شد؛ اضافه کرد: ۲۴ دستگاه غیر مجاز نیز، توقیف و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از تمامی متصدیان آرایشگاه‌های زنانه درخواست کرد تا با رعایت تمامی مفاد قانون اصلاح ماده ۱۲ و بر اساس قوانین شغلی تعیین شده ارائه خدمت کرده و از انجام هرگونه اعمال غیرمجاز از قبیل: لیزر، خال برداری، سوراخ کردن گوش و عمل زیبایی که باید با نظارت پزشک متخصص انجام شود، خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای رسیدگی به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبار سلامت ، نوروز 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.