مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان از تعطیلی دو آرایشگاه زنانه به علت تهدید سلامت عمومی خبر داد.

مهناز بنگری مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ گفت: شناسایی و جلوگیری از فعالیت آرایشگاه‌های غیربهداشتی، کار با دستگاه‌های غیرمجاز و خطر انتقال بیماری‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مرکز بهداشت در امر تامین سلامت مردم است.

او با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی، ابزار، تجهیزات و ساختمان از مواردی است که باید در آرایشگرها رعایت شود، تاکید کرد: در صورت مشاهده نواقص بهداشتی در محل، ضمن ارایه آموزش‌های لازم، برای رفع نواقص بهداشتی، در مهلت تعیین شده اخطاریه صارد می شود.

بنگری تصریح کرد: در صورت رفع نشدن نواقص بهداشتی در بازدید مجدد، اخطاریه تعطیل صادر و در صورت بی‌توجهی، همکاری و رعایت نکردن اصول بهداشتی، آرایشگاه تعطیل می‌شود.

این مسوول بهداشت محیط به انجام تاتو با دستگاه های فاقد مجوز، نپوشیدن روپوش و نداشتن کارت تندرستی به عنوان دیگر موارد تخلف یاد کرد و هشدار داد: استفاده از ابزار کار آلوده مانند حوله، برس، موچین و تیغ که منجر به گسترش عفونت‌های میکروبی، ویروسی، قارچی، پوستی و خونی می‌شود نیز از عوامل تعطیلی این آرایشگاه‌هاست.
انتهای پیام/ر

پلمپ دو آرایشگاه زنانه متخلف

برچسب ها: بهداشت ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار