سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد؛

افزایش ۲۲ درصدی مشارکت مردم در مراکز نیکوکاری

۹ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۹میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق ۲۵ مرکز نیکوکاری استان زنجان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از ایجاد این مراکز را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: مراکز نیکوکاری خط مقدم انجام امور خیر و رسیدگی به نیازمندان هستند و کمیته امداد امام (ره) با هدف واگذاری امورخیر به مردم، تسریع در رسیدگی به امور نیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دردرون محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل ارایه به نیازمندان اقدام به ایجاد و راه اندازی مراکز نیکوکاری کرده است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان افزود:توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارایه خدمت به آن‌ها در محل سکونت خود، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و توسعه مشارکت‌های مردمی ازجمله اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری در استان زنجان است.

صفری ادامه داد: کمیته امداد با استفاده از شیوه‌های نوین الکترونیکی و افزایش مراکز نیکوکاری در استان می‌کوشد که سطح همکاری خیران را افزایش داده و خدمات کیفی تری را به اقشار آسیب پذیر ارایه دهد.

وی از جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان از این میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی، والباقی به‌صورت کالایی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت‌شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

صفری بابیان اینکه کمیته امداد هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد، تأکید کرد: فعالیت این مراکز با مدیریت مردم و خیرین، با محوریت هیات امناء مراکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: برنامه ریزی شده است که امسال با ایجاد ۱۱۰ مرکز جدید نسبت به واگذاری کار‌ها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی باعث بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان وکاهش مراجعات به امداد شود.   

انتهای پیام/ن
 

۲۵ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.