سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان، مقصد بوینگ ۷۴۷ ارتش حامل ۷۰ تن غذا و البسه

معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فرود بوینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل ۷۰ تنی غذا و البسه در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر دریابان حبیب الله سیاری، معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان با اشاره به فرود بوینگ ۷۴۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران حامل ۷۰ تنی غذا و البسه در خوزستان گفت: در حال حاضر نیرو‌های ارتش درحال تخلیه این هواپیما هستند تا مواد غذایی و البسه به مردم سیل زده استان برسانند.

وی اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود خلبانان تیز پرواز ۲۴ ساعته آمادگی دارند در هر گوشه کشور از طریق سامانه ترابری هوایی خود کمک‌ها را به مناطق مختلف منتقل کند.

امیر دریابان سیاری بیان داشت: صبح چهارشنبه نیز دومین محموله از همین طریق به استان خوزستان وارد خواهد شد.

معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با هدایت مدیریت بحران استان محل‌هایی برای سیل زدگان پیش بینی شده و روستا‌های در معرض خطر تخلیه شده اند و در محل‌های مورد نظر استقرار یافته اند.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان در ادامه افزود: جمعیت هلال احمر کشور نیز به اندازه نیاز چادر و امکانات در اختیار استان قرار داده است، از نظر مواد غذایی با وجود اینکه خیران و هلال احمر کار‌هایی انجام داده اند، اما همچنان نیاز به کمک هست، لذا بهترین وسیله برای انتقال حجم بالایی از مواد غذایی به استان استفاده از سامانه هوایی است.

امیر دریابان حبیب الله سیاری با ابراز ناراحتی نسبت به خساراتی که به مردم وارد شده است اذعان داشت: وقتی بحرانی مثل زلزله یا سیل رخ می‌دهد مردم از زندگی عادی خودشان دور می‌شوند و نیازمندی‌های اولیه‌ای مانند غذا، خوراک و پوشاک پیدا می‌کنند که باید هر چه سریع‌تر این نیاز برطرف شود.

وی در ادامه گفت: مردم ما در سراسر کشور ثابت کردند که در همه اتفاقاتی که در گوشه و کنار کشور اتفاق می‌افتد همدل و هماهنگ هستند و در کمترین زمان ممکن کمک‌های خودشان را به هموطنان می‌رسانند که جای تشکر و شکر گذاری دارد.

امیر دریابان سیاری بیان کرد: سیلی که در استان رخ داده موجب شده تعدادی از روستا‌های اطراف رودخانه کرخه، دز و کارون مجبور به ترک خانه‌های خود شوند که البته برخی غافلگیرانه این اتفاق برایشان افتاده و برخی نیز از قبل هشدار داده شده است لذا ایجاد مکان اسکان اضطراری برای آن‌ها بسیار در اولویت است.

انتهای پیام/گ

فرود بوینگ ۷۴۷ ارتش در خوزستان برای امدادرسانی

برچسب ها: مدیریت بحران ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.