مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اسکان بیش از ۱۵ هزار نفر سیل زده خوزستانی در اردوگاه‌های استان خبر داد.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح عملکرد این جمعیت در مناطق و روستا‌های سیل زده استان از ابتدا وقوع سیل تاکنون گفت: به منظور جلوگیری از اتفاقات ناگوار و تلفات جانی، تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۳ نفر در اردوگاه‌های استان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه ۷ اردوگاه در شهرستان باوی برپا شده است اظهار داشت: در شهر ویس ۵۰ دستگاه چادر، درآویزه ۳۰ دستگاه چادر، خاور ۳۰ دستگاه چادر، چم خزامی ۳۰ دستگاه چادر، صفاک ۳۰ دستگاه چادر، شیبان ۵ دستگاه چادر و پل تاسیسات آب نیز ۳۰ دستگاه به منظور اسکان سیل زدگان برپا شده است.

خدادادی تصریح کرد: در شهرستان شوشتر نیز سیل زدگان در ۴ اردوگاه در گوریه با ظرفیت ۵۵ دستگاه چادر، بن کاظم با ۴۰ دستگاه چادر، یزآب با ۴۰ دستگاه چادر و ابوطیور و یبار رحمان نیز ۲۰ دستگاه چادر اسکان دارند.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنین در اهواز ۶ اردوگاه از جمله؛ در سالن ورزشی هلال احمر با ۳۰ دستگاه چادر، ۴۷ دستگاه چادر در سالن ورزشی الهایی، ۲۰ دستگاه چادر در حمیدیه و ۳ اردوگاه در آموزش و پرورش حمیدیه مهیا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت: سیل زدگان در شهرستان دزفول نیز ۵ اردوگاه با ظرفیت ۲۵ چادر شهرک عدالت، ۴۵ چادر در حسینیه ثارالله، ۳۰ دستگاه چادر سالن تربیت معلم در میانرود، ۳۱ چادر در دانشگاه فرهنگیان و ۳۰ چادر در اردوگاه شهید قاضی اسکان دارند.

به گفته علی خدادادی، ۲ اردوگاه با ظرفیت ۹۲ دستگاه چادر در مگرن، ۲۰۰ چادر در آهودشت شهرستان شوش، ۵ اردوگاه شامل؛ سالن تربیت بدنی سوسنگرد با ۵۰ چادر، سالن ورزشی سپاه با ۲۰ دستگاه چادر، روستای جرگه سیدعلی با ۲۰ چادر، روستای عصاره یک و ۲ حمودی عاصی با ۷۹ دستگاه چادر، سالن ورزشی سپاه با ۲۵ دستگاه چادر و ۵ اردوگاه در ۴ سالن ورزشی شهرستان دشت آزادگان با ظرفیت هر سالن ۵۰ دستگاه چادر و مزار شهدای هویزه با ظرفیت ۱۰۰ دستگاه چادر در اختیار سیل زدگان قرار دارند.

وی درخصوص روستا‌های تخیله شده در استان خوزستان گفت: روستای چهل کنار، روستای دره نی در بهبهان تخلیه و در مساجد روستای امیری اسکان داده شدند، همچنین روستای علی آباد، روستای پاپی آباد، روستای دوبندار، روستای سرخکان در اندیمشک، روستا‌های بیت غایب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی، زبید دبات، خلیفه حیدر، مگرن، خلف حیدر، دبات و بیت گطیش در شهرستان شوش، روستا‌های عیله، دهول، خماس، یشان سخی، عبدالسید مریوش، زروک بنی تمیم در شهرستان شوشتر و روستا‌های سید هاشم، سید ظاهر، سید معن، سید بنی، سید یدیم، روستای بامدژ و سید خلف در کلانشهر اهواز تخلیه شده اند.

خدادادی، روستا‌های دریسیه علیا و سفلی، نصاره کوچک و بزرگ و ابو اصخیر در شهرستان شادگان، روستای فارسیات، اسماعیلیه یک و ۲ و کوت سید صالح در شهرستان کارون، روستای اذیب، زاویه خرسان و مشعلی و حمودی، بنه عاطی، پیروزی، دیلم سفلی و حاجیان در شهرستان دزفول را از دیگر روستا‌های تخلیه شده در معرض خطر سیلاب عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: طی مدت مذکور به ۵ هزار و ۷۸۱ خانوار به تعداد ۳۰ هزار و ۸۳۷ نفر امدادرسانی شد.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان افزود: همچنین به ۳۷۶ نفر در سیلاب امدادرسانی و ۱۸ باب منزل مسکونی تخلیه شدند و همچنین ۱۵ دستگاه خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی شدند.

علی خدادادی تصریح کرد: در این مدت ۳ نفر در سیلاب جان باختند.

وی در ادامه گفت: ۱۴۵ تیم امداد و نجات متشکل از ۶۸۵ نفر عملیات امدادرسانی به سیل زدگان را بر عهده دارند.

خدادادی اقلام امدادی توزیع شده بین سیل زدگان را ۲ هزار و ۴۲۸ دستگاه چادر امدادی، ۵ هزار و ۱۲۴ تخته پتو، ۲ هزار و ۸۸ متر مربع موکت، ۲۴۶ شعله والور، ۲ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم نایلون پوششی، یکهزار و ۵۵۶ بسته غذایی یک ماهه، ۲۰ هزار و ۱۵۲ قوطی کنسروجات، ۲۲ هزار و ۶۲۷ کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل: روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، ۹۴ گالن آب، ۶۱ شعله فانوس، ۱۷ هزار و ۸۵۵ قرص نان و ۵ هزار و ۸۵۲ بطری بزرگ آب معدنی و ۴ هزار عدد گونی عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

تشریح خدمات رسانی هلال احمر خوزستان به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.