سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیل: بیت المقدس نمی‌تواند پایتخت اسرائیل باشد

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در سفر به ارضی اشغالی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو تاکید کرد: بیت المقدس، مکانی مقدس و بین المللی است، ما بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل گفت: «ما بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسیم.»

ژائیر بولسونارو در نخستین روز از سفر به ارضی اشغالی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو تاکید کرد: «بیت المقدس، مکانی مقدس و بین المللی است و نمی‌توانیم بپذیریم که پایتخت اسرائیل باشد و صرفا یک دفتر تجاری در این شهر باز می‌کنیم.»

دولت برزیل پیش از این اعلام کرده بود ممکن است سفارت خود را به بیت المقدس انتقال دهد، اما پس از گذشت چند ماه و با وجود سفر رئیس‌جمهور این کشور به سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

برخی رسانه‌های محلی برزیل تلاش کردند تصمیم دولت این کشور را به مسایل مالی گره بزنند و نوشتند ترس از انتقام تجاری کشور‌های عربی که خریداران عمده محصولات پروتئینی حلال برزیل به شمار می‌آیند علت این عقب نشینی است.

رئیس رژیم صهیونیستی هم که تبلیغات وسیعی را درخصوص سفر رئیس‌جمهور برزیل به اراضی اشغالی به راه انداخته بود پس از این سرخوردگی ابراز امیدواری کرد روزی برزیل سفارت خود را به بیت المقدس انتقال دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.