ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل در اولین سفر رسمی خود به اراضی اشغالی فلسطین، وارد تل‌آویو شد.

سفر رئیس جمهور برزیل به اراضی اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که چندی پیش در انتخابات پیروز شد در اولین سفر رسمی خود به راضی اشغالی امروز، یک‌شنبه وارد تل آویو شد.

وی در این سفر چند روزه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد و همچنین قرار است با حمایت نیرو‌های نظامی این رژیم از دیوار ندبه بازدید کند. رئیس جمهور برزیل در این سفر به دنبال گفتگو با نتانیاهو برای امکان تاسیس دفتر تجاری در قدس است.

بولسونارو سال گذشته میلادی و در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده داد تا سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل کند و در زمان آغاز دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه نیز این وعده را تکرار کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از جمله کسانی بود که در مراسم آغاز ریاست جمهوری بولسونارو حضور داشت.

هفته گذشته نیز وزیر خارجه برزیل اعلام کرد دولت همچنان در حال بررسی طرح انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس است. با این حال دو روز پیش رئیس‌جمهور برزیل از وعده انتخاباتی خود به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار