سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت خطوط انتقال آب به منظور مقابله با سیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به تقویت خطوط انتقال آب به منظور مقابله با سیل گفت : در این شرایط مردم در مصرف صرفه‌جویی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آمادگی آبفای شهری استان کرمانشاه جهت مقابله با هرگونه خسارت احتمالی از بارش‌های سیل آسای پیش بینی شده خبر داد و گفت : این می‌تواند یک مانور بزرگ باشد لذا تمام تمهیدات لازم و فنی در خصوص آبگیر مخازن صورت گرفته است.

وی گفت : طی نشستی که با تمام مدیران استان در حوزه آب و فاضلاب شهری داشتیم در حفاظت خطوط انتقال آب و نقاط حادثه خیز در شهرستان‌ها تأکید شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: از چند روز گذشته برای تقویت خطوط انتقال آب تمهیدات لازم انجام شده و هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: حوزه آبریز بالادست سراب قنبر همیشه یک تهدید جدی برای آن محسوب می‌شود لذا در این راستا اقداماتی از جمله انحراف مسیر آب در بالادست و حفاظت از دریاچه در مقابل سیل احتمالی تا کنون انجام شده است.

تخت شاهی ادامه داد: احتمال اینکه با یک حجم زیاد آب مواجه شویم در این شرایط زیاد است باید تمام اقدامات را جهت عبور این آب انجام دهیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: برای حفظ زیرساخت‌ها همه دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران در حالت آماده باش کامل هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان داشت: در حوزه آب و فاضلاب شهری از حدود یک هفته قبل تمام نیرو‌ها به طور جدی پای کار هستند و تمام مرخصی‌ها نیز لغو شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت تمام خطوط در شهرستان‌ها توسط کارشناسان بررسی شده است و نقاطی که نیاز به اصلاح و بازسازی داشتند مرمت شده است.

تخت شاهی با بیان این که به این منظور آب بسته‌بندی شده پیش‌بینی شده است گفت: البته به این منظور حجم مخزن ذخیره محدودی در نظر گرفته ایم و توصیه می‌کنیم مردم در آن شرایط صرفه جویی را رعایت کند.

وی یادآور شد: یکی از وظایف ما این است که اجازه ندهیم بحث کدورت آب وارد شبکه‌ها شود و تا رفع کدورت اجازه ورود آب به داخل شبکه‌ها داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم باید از تجمع در مسیر عبور آب خودداری کنند، بیان داشت: همچنین مردم باید توجه داشته باشند اگر جایی مشاهده کردند که افرادی شبکه‌های فاضلاب را برای هدایت آب سطحی در حال باز کردن و یا شکستن درب آن‌ها هستند بلافاصله با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرم چرا که این کار سبب پس دادن آب به درون منازل همشهریان می‌شود یکی از مصوبات کمیته بحران همین مسئله بود .

 

 

انتهای پیام/د

تمام تمهیدات لازم و فنی در خصوص آبگیر مخازن صورت گرفته است

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.