فرماندار کرمانشاه گفت : در پی اخطار سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران، ۱۲۰ روستای در معرض سیلاب و آبگرفتگی حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث ناگوار انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : اطلاع رسانی و هشدارها، اخطار و تذکر به ساکنان این روستا‌ها برای جابجایی اثاثیه منزل و ترک روستا داده شده و به آن‌ها اعلام کردیم که به جا‌های امن بروند تا خدای نکرده مشکل جانی و مالی برای آن‌ها پیش نیایید.

وی گفت : جمعیت هلال احمر نیز برای اهدای چادر به ساکنان روستا‌ها در نقاط امن اعلام آمادگی کرده و همچنین ۱۵ سالن ورزشی شهرستان توسط این جمعیت به چادر و پتو برای اسکان اضطراری افراد تجهیز شده است.

وی در ادامه بیان داشت: تمام مدارس شهرستان و مساجد نیز در صورت لزوم برای اسکان اضطراری سیل زدگان و ساکنین منازل آبگرفته آماده شده اند.

رنجبر در ادامه از هشدار کتبی به ساکنان شهرک‌های کنار رودخانه قره سو مانند مراد آباد، کرناچی و همچنین در مسیر رودخانه تنگ کنش یا شهرک ظفر خبر داد و گفت: به ساکنان این محلات اطلاع رسانی شده که بهتر است جابجا شوند.

فرماندار کرمانشاه همچنین در خصوص آبگرفتگی محلات حاشیه‌ای مانند محله مُلا حسینی، خیابان ملت و کوچه چمنی شهرک جعفر آباد و ساکنان کهریز، گفت: شهرداری‌ها به ساکنان هشدار‌ها و اطلاع رسانی لازم را داده اند و برای انحراف آب سیلاب، اقدام به حفر کانال و نهر، کیسه شن، خاک و پمپاژ آب کرده اند.

رنجبر در ادامه به ساکنان، کسبه و مغازه داران حاشیه رودخانه آبشوران در خیابان نواب، وزیری، خیابان حداد عادل و سایر نقاط نسبت به آبگرفتگی و سیلاب اطلاع رسانی شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها از ساکنان پاساژ‌های تجاری و مغازه دار همسطح زمین خواسته که برای جلوگیری از آبگرفتگی کیسه شن و خاک تهیه کنند.

وی همچنین از افزایش نوبت خبازی‌ها شهر کرمانشاه در ایام بارندگی خبر داد و گفت: تمام امکانات راهداری، شهرداری و دیگر دستگاه‌های شهرستان بسیج شده که خدای نکرده در این بحران پیش رو تلفات جانی و مالی پیش نیایید.

 

 

انتهای پیام/د

اطلاع رسانی و هشدارها، اخطار و تذکر به ساکنان روستا‌ها برای جابجایی اثاثیه منزل و ترک روستا

 

برچسب ها: فرمانداری ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.