سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای پنهان شدن هوشمندان فرا زمینی/ «حیات فرا زمینی» وجود دارد؟

پس از سال‌ها ارسال انواع تلسکوپ‌های فضایی و رصد بخش‌های فراوانی از فضا هنوز هیچ ردپایی از حیات فرازمینی به دست نیامده است که نشانه‌ای از رفتار عمدی هوشمندان فرازمینی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند این احتمال وجود دارد که هوشمندان فرا زمینی پیش از انسان ها، وجود دیگر تمدن‌ها از جمله انسان‌ها را کشف کرده و اکنون بی سروصدا در مناطقی از کهکشان دور از دسترس انسان‌ها و ابزار‌های علمی ساخت آن‌ها پنهان شده اند.
 

پژوهشگران به تازگی در جلسه بین المللی METI شرکت کرده و به بررسی این موضوع پرداخته اند که چرا با وجود پیشرفت‌های علمی و ساخت تجهیزات فوق پیشرفته از جمله انواع رصد خانه‌های فضایی هنوز قادر به شناسایی علامت‌های زندگی و حیات بیگانه نیستیم.
 
برخی نظریه پردازان این ایده را مطرح کرده اند که هوشمندان فرا زمینی ابتدا انسان‌ها را پیدا کرده و به طور عمد خود را پنهان کرده اند.
 

پژوهش‌های مختلف دانشمندان نشان می‌دهند با احتمال بالایی حیات فرا زمینی وجود دارد و اینکه تاکنون شواهدی از وجود حیات در سایر سیاره‌ها و کهکشان‌ها کشف نشده است می‌تواند عمدی باشد.
 
اولین پروتکل‌ها برای تماس با هوشمندان فرازمینی در دهه ۱۹۸۰ میلادی تدوین شد که البته تنها یک دستورالعمل است و شامل برنامه عملی برای مقابله و برخورد با تماس فرازمینی‌ها نیست.
 

محققان اکنون با استفاده از تلسکوپ‌های زمینی و رصد خانه‌های فضایی در جست و جوی نشانه‌ای از حضور فرا زمینی‌ها هستند و یکی از موارد مشکوک در این باره سیگنال‌های رادیویی فوق سریع و درخشان در فضاست که هنوز توجیه علمی برای علت وجود آن‌ها شناسایی نشده است.
نخستین بار ارسال پیام رادیویی برای برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها در سال ۱۹۷۰ با استفاده از تلسکوپ رادیویی Arecibo در پورتوریکو انجام شد.
 
کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که دلیل این امر که تاکنون فرا زمینی‌ها با انسان‌ها تماس نگرفته اند به دلیل نوعی نظریه بین آنهاست که نمی‌خواهند زمینی‌ها دچار ترس و شناسایی حیات فرازمینی شوند.
 
برخی نظریه پردازان این فرضیه را مطرح کرده اند که امکان دارد فرازمینی‌های هوشمند دچار نوعی نگرانی از بابت برقراری ارتباط با انسان‌ها باشند، زیرا شناخت کافی از انسان‌ها ندارد و این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور برخورد بین نژاد انسان‌ها با فرا زمینی‌ها ایجاد شود.
 
کارشناسان هنوز به طور کامل محل اختفای هوشمندان فرازمینی را نمی‌دانند، اما این احتمال وجود دارد که آن‌ها در برخی کهکشان‌های دور دست پنهان شده باشند.
 
منبع:Dailymail
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
با این وضعیت فکری که انسان در این قرن پیدا کرده همون بهتر خودشون رو مخفی کردن وگرنه مثل انسان ها به سمت نابودی خواهند رفت