سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز اول فروردین ۹۸

حدود ۵۳ هزار مسافر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند

از اسکان ۵۲ هزار و ۷۸۷ نفر در روز اول فروردین در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ، باقری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تعداد بازدید کنندگان جاذبه‌های گردشگری استان را ۴۷ هزار ۱۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: پر بازدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان در روز اول فروردین بارگاه بی بی حکیمه (س) با ۶ هزار نفر بازدید، شلالدان با ۴ هزار ۵۰۰ نفر بازدید و امامزاده سید محمود (سید محمید) با سه هزار و ۵۰۰ نفر بازدید بوده است.

وی گزارشی از اسکان و بازدید کنندگان از استان از روز نخست تعطیلات تا پایان اول فروردین ارایه داده که بر اساس آن تعداد اسکان یافتگان در استان ۸۶ هزار و ۸۱۰ نفر و آمار بازدید کنندگان از جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان ۹۳ هزار ۱۰ نفر بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همواره در نیمه اول تعطیلات گردشگران مناطق گرمسیری استان از جمله گچساران، باشت و دهدشت را برای بازید انتخاب می‌کنند، اما در نیمه دوم تعطیلات و با گرم شدن هوا شهرستان بویراحمد و دنا در تعداد گردشگر از سایر نقاط استان پیشی می‌گیرند.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری استان در سال ۹۷ گفت: بر اساس آمار‌های ثبت شده بیشترین اسکان در استان مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است.

از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰ هزار و ۵۵۳ نفر اقامت کننده، یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۳۴ نفر بازدید کننده در استان ثبت شد.

در همین بازه زمانی ۱۳۱ هزار و ۲۵۶ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند. بیشترین اسکان مربوط به شهر یاسوج با ۶۸ درصد، گچساران با ۱۵ درصد و دنا با ۴ درصد بود.

انتها ی پیام/غ

 افزایش ورود مسافران نوروزی در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.