سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمام عمومی نهاوند با اجرای مراسم سنتی داماد بران افتتاح شد

شهردار نهاوند گفت: با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مردم نهاوند مراسم سنتی داماد بران به حمام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین  پور، شهردار نهاوند بیان داشت: احیای حمام عمومی گاز سوز شهرداری نهاوند یکی از خواسته های به حق مردم نهاوند بود که با صرف هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی بازسازی و آماده بهره برداری شد.

وی گفت: این حمام به شکل سنتی و مدرن با بهترین امکانات در جنب شهرداری و مرکز شهر نهاوند با هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی و در مساحت ۶۰۰متر مربع پس از یک سال مرمت و امروز با انجام یک مراسم عروسی سنتی به نام داماد بران به حمام افتتاح شد.

شهردار نهاوند افزود: یکی از اقدامات شهرداری فرهنگ سازی در سطح جامعه و توجه به آیین، سنن و باورهای قدیمی است که از مدت ها یک زوج نهاوندی قول دادند که اولین مراسم عروسی در این حمام را برگزار کنند.

حسین پور بیان کرد: در مراسم افتتاح حمام شهرداری نهاوند جمع کثیری از مردم نهاوند حضور داشتند که مراسم سنتی و شادی کانون بانوان برگزار شد و براساس رسمی که قدیم در نهاوند و روستاهای آن بود حاضران به همراه ساز و دهل محلی به استقبال داماد رفتند و سنت داماد بران را احیا کردند.

وی گفت: در این مراسم به این زوج جوان به خاطر احیای این سنت قدیمی و به میمنت آغاز سال جدید از طرف شورای شهر و شهرداری و خیران مبلغ ۵۰۰هزار تومان به همراه یک دست آیینه و شمعدان و هزینه پذیرایی شام خانواده عروس و داماد در یکی از رستورانهای شهر پرداخت شد.

مراسم سنتی داماد و عروس بران یکی از مراسم سنتی نهاوند به همراه پوشیدن لباسهای محلی بود که چندین سال است فراموش شده که امروز به همت شهردار و اعضای شورای شهر و خیران نهاوندی و به میمنت افتتاح حمام عمومی شهرداری احیاء شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ س

افتتاح حمام عمومی نهاوند با اجرای مراسم سنتی داماد بران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.