سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت هزار و ۳۸۴ اثر تاریخی قزوین در فهرست آثار ملی / چنار کهنسال پروان در فهرست آثار طبیعی ملی ثبت شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: برای حفاظت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی – طبیعی و معنوی استان قزوین، هزار و ۳۸۴ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در حال حاضر هزار و ۲۷۱ اثر غیر منقول، ۷۱ اثر معنوی و ۴۲ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در طول سال با ثبت آثار در انتظار ثبت این تعداد متغیر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از ثبت چنار کهنسال روستای پروان شهرستان آوج در فهرست میراث طبیعی ملی خبر داد.

خزائلی افزود: این درخت چنار با قدمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال داخل مسجد حضرت ابوالفضل این روستا قرار دارد که با توجه به محل قرار گیری آن از تقدس بالایی در میان اهالی روستا برخوردار است.

وی تصریح کرد: این اثر ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی و تعیین عرصه و حریم اثر بر عهده این سازمان است، هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آن شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: همچنین چهار اثر طبیعی دیگر استان شامل چنار کهنسال روستای نارنده واقع در بخش کوهین، مجموعه چنار‌های روستای فانفین موسوم به هفت چنار واقع در بخش الموت غربی، درخت کهنسال گردو روستای زناسوج در الموت غربی و ذخیره‌گاه جنگلی ارس صمغ آباد در شهرستان آبیک نیز به ثبت رسیدند که در مجموع تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به ۴۲ عدد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

چنار کهنسال پروان در فهرست آثار طبیعی ثبت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.