سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳۹ درصدی بارش‌های استان مرکزی نسبت به دوره بلند مدت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: حجم بارش‌های این استان در سال آبی جاری به ۲۶۷ میلی متر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عزت اله آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: میانگین بارش ثبت شده استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۳۹ درصد رشد دارد.

آمره‌ای افزود: بارندگی‌های امسال موجب سرریز سد کمال صالح شده و میزان آب ورودی به این سد ۱۰ مترمکعب بر ثانیه است که از جاری شدن ۲ رود تیره و قلعه نو حاصل شده و خروجی ناشی از سرریز این منبع ابی نیز در حدود ۱۰ مترمکعب به سمت سد مروک دراستان لرستان است.

وی خاطرنشان کرد:سرریز سد کمال صالح پیش از این نیز سابقه داشته است و این سرریز به معنای رفع مشکل کم‌آبی نیست و شهروندان همچنان باید صرفه جویی در مصرف آن را مد نظر داشته باشند. حجم بارش مطلوب از ماه‌های پایانی سال قبل باعث شد تا بیش از ۹۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد کمال صالح اراک ذخیره شده و سرریز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در پایان اظهار داشت:مدیریت منابع آبی برای عبور از خشکسالی باید توسط کشاورزان انجام شود تا ذخایر سفره زیرزمینی پایداری بیشتر داشته و با روشن نکردن چاه‌های آب کشاورزی در فصول غیر زراعی به مصرف آب کمک شود.

انتهای پیام/ ک

ذخیره شدن ۹۵ میلیون مترمکعب آب پشت سد کمال صالح اراک

برچسب ها: بارش باران ، کم آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.