سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ظرفیت‌های فضای مجازی باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ظرفیت‌های فضای مجازی و قدرت رسانه باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح پنج شنبه در اختتامیه جشنواره چله انقلاب در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نقطه کانونی و مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به چشم انداز تمدن سازی دینی جدید است.

وی تصریح کرد: افق مورد نظر ما حل مشکلات نیست بلکه به دنبال بازسازی تمدنی هستیم که در این شرایط برنامه ریزی ها، آسیب شناسی‌ها و آمادگی‌ها باید متناسب با این هدف باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در زمان جنگ، رزمندگان ما با دلیل و منطق ذهنی که داشتند به مقاومت می‌پرداختند، ولی اکنون فشار رسانه‌ای دشمنان به دنبال گرفتن همان دلایل بوده و مدام در فضای مجازی در حال مطرح کردن فساد مسئولان و اظهار مال اندوزی و ناتوانی مدیران در اداره کشور است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه عمده فشار‌ها بر نسل جدید است تا آن‌ها را علیه مسئولان بد گمان کنند ادامه داد: آن‌ها در صدد هستند تا اینگونه جلوه دهند که مسئولان کشور هر چه می‌گویند دروغ است و آن‌ها مشغول خوردن هستند و به شما چیزی نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان مشکلات کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند و مدام مطرح می‌کنند که در نظام فساد سیستماتیک وجود دارد و در بیان مشکلات یک کلاغ چهل کلاغ می‌کنند، در حالی که در طول این چهل سال به اذعان خودشان، ایران سریع‌ترین رشد علمی جهان را داشته و هفدهمین اقتصاد برتر دنیا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این سال‌ها به لحاظ کار رسانه‌ای ضعیف عمل کرده‌ایم و اطلاع رسانی درستی از دستاورد‌هایی که علی رغم تمامی تحریم‌ها و فشار‌ها به دست آمده است، نداشته‌ایم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه تمرکز فعلی دشمنان  بر روحانیت شیعه است گفت: به این دلیل که تنها روحانیتی که توانسته نظام اسلامی تأسیس کند، همین روحانیت شیعه است و دشمنان به دنبال تضعیف این ظرفیت و اظهار ناتوانی آن‌ها در اداره حکومت هستند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه قوی‌ترین تفکر در جهان اسلام است  افزود:  اما در حوزه به روز بودن مقداری عقب افتادگی وجود دارد و حوزه‌های علمیه ما در بسیاری از حوزه‌هایی که باید حضور داشته باشند حضور ندارند، در حالی که وهابی‌ها حضورشان در جهان بیشتر از روحانیت شیعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  ادامه داد: داعش با استفاده از همین فضای مجازی چندین هزار نوجوان و جوان را فریب داده و به سوریه برده است و این نشان دهنده قدرت فضای مجازی است که ما از آن غفلت کرده ایم.

رحیم پور ازغدی افزود: دشمنان ارزش رسانه را درک کرده‌اند و در رسانه‌هایشان مدام حرف از دموکراسی می‌زنند، ولی با ارتش‌هایشان میلیون‌ها آدم را قتل عام می‌کنند و با همین رسانه‌ها تلاش می‌کنند پیروزی‌های جمهوری اسلامی را شکست جلوه دهند.
 
انتهای خبر// ه.ز
 

تمرکز فعلی دشمنان بر روحانیت شیعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.