سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صید ۴ هزار و ۷۲۰ تنی ماهی استخوانی سهم این روز‌های صیادان مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان مازندرانی تاکنون ۴ هزار و ۷۲۰ تن ماهیان استخوانی به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان صید کردند.

ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: صیادان مازندرانی تا دیروز سه شنبه ۲۱ اسفند ماه ۴ هزار و ۷۲۰ تن ماهی استخوانی به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان صید کردند.

وی افزود: میزان ماهی صید شده از حاظ وزنی ۱۵۰ درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۱۹۰ درصد افزایش داشت.

محمدزاده با بیان اینکه ۵۴ تعاونی پره با ۴۲۰ نفر صیاد در مازندران فعال است، گفت: سرانه صید هر تعاونی پره ۹۰ تن است که ۷۵ درصد آن را ماهی سفید و سایر گونه‌ها و ۲۵ درصد را کفال تشکیل می‌دهد.

مدیرکل شیلات مازندران، میزان صید ماهیان استخوانی پارسال در مازندران را ۳ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود میزان صید ماهیان استخوانی تا ۱۵ فروردین ۹۸ به بیش از ۷ هزار تن برسد.

وی گفت: افزایش رهاسازی بچه ماهی در مراکز بازسازی ذخایر در مصب رودخانه‌ها و شیل گذاری و رهاسازی ماهی در دریا که با مشارکت جامعه صیادی انجام می‌شود، از دلایل مهم افزایش صید ماهی در مازندران است.

محمد زاده، توجه ویژه به کیفیت بچه ماهیان رهاسازی شده در سال‌های اخیر و شرایط اقلیمی مناسب را از دیگر عوامل مهم افزایش صدی ماهیان استخوانی در مازندران بیان کرد.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه قیمت ماهی سفید پارسال در مازندران حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان بود، افزود: میانگین قیمت ماهی سفید امسال در مازندران ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است و علت آن افزایش قیمت ادوات صید بوده است.

انتهای پیام/ م

ارزش اقتصادی ۱۶۵ میلیارد تومانی صید ماهیان استخوانی در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.