سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یونیسف در گزارش خود اعلام کرد؛

آمار بالای مرگ و میر کودکان بی‌گناه سوری در سال ۲۰۱۸

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد میزان مرگ و میر کودکان سوری در سال گذشته میلادی نسبت به قبل افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ کودکان سوری بیشتری نسبت به سال‌های پیش از آن کشته شده‌اند.

در بیانیه یونیسف آمده است دستکم هزار و ۱۰۶ کودک سوری در سال گذشته میلادی در این کشور جان خود را از دست دادند. صندوق کودکان سازمان ملل همچنین تاکید کرد احتمالا شمار کودکان سوری کشته شده در سال ۲۰۱۸ بسیار بالاتر از این رقم باشد، زیرا آمار اعلام شده در گزارش سازمان ملل تنها شامل مواردی می‌شود که این نهاد قادر به تائید آن باشد.

در این گزارش آمده است آلودگی‌های ناشی از مین‌ها ۳۹ درصد از موارد مرگ و میر و زخمی شدن کودکان سوری را شامل می‌شود. همچنین علت دیگر آمار بالای مرگ و میر کودکان سوری، مربوط به ۲۶۲ مورد حمله به تاسیسات بهداشتی و آموزشی این کشور می‌شود. کودکان در این کشور همچنان در معرض خطرات بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در طول جنگ هشت ساله این کشور هستند.

بنابر گزارش صندوق کودکان سازمان ملل از ماه ژانویه نزدیک به ۶۰ کودک سوری در حال عبور از منطقه الباغوز، آخرین منطقه باقی مانده در کنترل گروه تروریستی داعش، به سوی اردوگاه پناهندگان الهول، جان خود را از دست دادند. سازمان ملل گزارش داد نزدیک به ۶۵ هزار نفر از جمله ۲۴۰ کودک با والدین یا بدون والدین خود در حال حاضر در اردوگاه الهول زندگی می‌کنند.

در بیانیه یونیسف آمده است در حالیکه جنگ سوریه وارد نهمین سال خود می‌شود یونیسف به طرف‌های درگیر و جامعه بین‌المللی یادآور می‌شود که کودکان این کشور بیشترین آسیب را در این جنگ متحمل شده‌اند. هر روزی که این جنگ ادامه یابد روز دیگری از دوران کودکی آن‌ها به تاراج می‌رود. 

نزدیک به نیم میلیون نفر در جنگ سوریه جان خود را از دست داده‌اند. این جنگ همچنین حدود ۵/۶ میلیون آواره بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.