سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۸۸۵ هکتار فضای سبز در مناطق صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از ایجاد و نگهداری ۸۸۵ هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۷۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۱۰ هکتار به این میزان اضافه شد.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تداوم دارد و با جدیت مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری و دنبال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله انواع درخت و درختچه‌های دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، رزماری و انواع گل‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

مهدی زاده مقدم با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در استان، اظهار داشت: با تجهیز فضا‌های سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون ۷۵ درصد آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

وی با بیان اینکه چمن کاری و گلکاری و پرچین کاری حدود ۶۰ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است، گفت: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد که این روش به طول یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر اجرا شده است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز در تمام شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر در دو شهرک کاویان و چناران از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

مهدی زاده مقدم گفت: رنگ آمیزی جدول ها، هرس فرم درختان ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تابلوی راهنمای واحد‌های صنعتی در مبادی خیابان‌های اصلی، نصب ظروف جمع آوری پسماند و پاکسازی معابر و پیاده رو‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز و زیباسازی این شرکت در سال جاری بود.

انتهای پیام // ف. س


احداث ۸۸۵ هکتار بوستان صنعتی در مشهد

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.