سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درختان سطح شهر سنندج سمپاشی بهاره می‌شوند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی بهاره درختان به منظور کاهش پراکنش آفات نباتی و همچنین مبارزه با بیماری‌های گیاهی از ۲۰ اسفند جاری به مدت یک هفته در سطح شهر اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی گفت: رشد و نمو گیاهان به ویژه درختان همواره تحت تاثیرعوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و آفات و شته‌ها باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی درختان می‌شود.

وی افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و با آغاز فصل رویش درختان و احتمال شیوع شته و جلوگیری از طغیان بهاره آفات، عملیات سمپاشی انجام می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار و در زمان رشد شته و آفات درختان، سمپاشی به صورت بیولوژیک با استفاده از روغن سیتراپلاس که پایه ارگانیک داشته و برای شهروندان و محیط زیست هیچ گونه آسیبی نخواهد داشت، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری و به مدت یک هفته توسط واحد‌های فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری انجام خواهد شد،گفت: سمپاشی درختان باهدف کاهش پراکنش آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی، کنترل عوامل خسارت زا و بهبود وضعیت شادابی درختان است.

شریفی افزود: عملیات سمپاشی از ساعت ۱۲ شب تا هفت صبح انجام می‌شود، لذا از شهروندان انتظار می‌رود، در زمان انجام عملیات سمپاشی از پارک کردن خودرو‌های خود در معابر و خیابان‌های اصلی سطح شهر خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اجرای  عملیات سمپاشی بهاره از ۲۰ اسفند ماه جاری درسنندج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.