سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از تشکیل کارگروه تخصصی مبارزه با آفات درختان سطح شهر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هه‌تاو فریدونی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج صبح امروز در اولین جلسه کارگروه تخصصی مبارزه با آفات درختان که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان فضای سبز برگزار شد، گفت: هر ساله با شروع فصل بهار و گرم‌شدن تدریجی هوا، برخی آفات درختان نظیر شته‌ها و کنه‌ها در سطح شهر طغیان می‌کنند.

وی افزود: هر چند شته‌ها از لحاظ بهداشتی هیچگونه ضرر و زیانی ندارند اما از لحاظ روحی و روانی همواره موجد مشکلات و نارضایتمندی شهروندان می‌شود.

  سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: این سازمان هر ساله در راستای مبارزه با آفات درختان در  یک نوبت زمستانه و دو نوبت بهاره  اقدام به سمپاشی درختان سطح شهر کرده است.

فریدونی افزود: استفاده از سموم مختلف در مبارزه با آفات و همچنین تعداد دفعات سمپاشی و دیگر راهکارهای مبارزه با آفات درختان از جمله مسائل مهمی است که باید بصورت علمی و استفاده از نظرات کارشناسان در راستای بهبود اجرای طرح در نظر گرفته شود.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی مبارزه با آفات درختان سطح شهر خبر داد و گفت: با دعوت از جمعی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه فضای سبز و باغداری در نظر داریم بصورت علمی روش مناسب برای اجرای مناسب طرح مبارزه با آفات درختان را انجام دهیم.

 سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج افزود : علاوه بر شته‌ها، آفات دیگری نظیر کنه‌ها که  به دلیل گرد و غبار بر روی درختان رشد می‌کند وجود دارد که باید پایش آفات درختان در سطح شهر صورت گیرد و برای هر آفات راهکار مبارزه با آن را انجام دهیم.

فریدونی عنوان کرد: در راستای مبارزه مناسب با آفات درختان و جلوگیری از طغیان شته‌ها مواردی نظیر غلظت سم، مدت زمان سمپاشی و نوع سم بسیار حائز اهمیت است که باید با حساسیت خاصی این موارد در سم پاشی درختان سطح شهر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ د م

کارگروه تخصصی نحوه مبارزه با آفات درختان سطح شهر سنندج تشکیل شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.