سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ | نیسان از طرح مفهومی IMQ رونمایی کرد +تصاویر

شرکت نیسان در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ از طرح مفهومی کراس‌اور پیشرفته خود با نام IMQ پرده‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت نیسان با نمایش طرح مفهومی IMQ در نمایشگاه ژنو قصد دارد تا نسل بعدی کراس‌اور‌های دنیا را برای همگان به نمایش بگذارد. نیسان با طراحی این خودرو تمام الکتریکی سعی دارد تا پیش از دیگر شرکت‌ها به سراغ آینده صنعت خودروسازی برود و پیش‌نمایشی از طرح‌های لاکچری خودرو‌های پیشرفته را به نمایش بگذارد.

طرح مفهومی IMQ از نسل بعدی سیستم e-POWER برای تولید قدرت استفاده می‌کند، این سیستم به یک پیشرانه الکتریکی با خروجی قدرت ۲۵۰ کیلووات (۳۳۵ اسب بخار) و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که به گفته مدیران نیسان قادر به تولید سریع شتاب خطی درون خودرو است. قدرت خروجی توسط سیستم انتقال به چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفته نیسان، دیفرانسیل چهارچرخ کراس‌اور IMQ را به خودرویی با خصوصیات آفرود شبیه می‌کند که در مسیر‌های ناهموار و در شرایط جوی سخت مانند باران و برف با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

طرح مفهومی IMQ دارای ۴ متر و ۵۵۸ سانتی‌متر طول، یک متر و ۵۶۰ متر ارتفاع و یک متر و ۹۴۰ سانتی‌متر پهنا است که این مدل را در دسته پلتفرم کراس‌اور C در اروپا قرار می‌دهد. IMQ از نظر ظاهری به سبک جدید طراحی شرکت نیسان که در مدل‌های اخیر این شرکت زیاد مورد استفاده قرار گرفته است، شباهت دارد. یکی از مشخصه‌های این سبک طراحی استفاده از خطوط تیز و برجسته در بدنه و همچنین جلو‌پنجره V شکل به همراه خطوط فلزی متراکم عمودی است که بخش اعظمی از فضای جلوبندی خودرو را پر می‌کند. در عقب خودرو نیز یک خط افقی برجسته دیده می‌شود که چراغ‌های عقب نیز در این خط جای گرفته است.

طراحی زیبا و هماهنگ این مدل در چرخ‌های ۲۲ اینچی شرکت Bridgestone رعایت شده، همچنین شکل خاص درب‌های کالاسکه‌ای که در این مدل مورد استفاده قرار گرفته به صورتی است که کاملا فضای داخل خودرو را به معرض نمایش می‌گذارد، به همین دلیل انتظار می‌رود درب‌های طراحی شده در مدل اصلی با این طرح مفهومی متفاوت باشد.

اما طراحی داخل کابین آن چیزی است که نیسان آینده را برای ما ترسیم می‌کند. بر روی داشبورد یک نمایشگر واحد ۳۳ اینچی وجود دارد، همچنین یک نمایشگر ثانویه بالای کنسول مرکزی وجود دارد که دسترسی و تنظیمات دستیار مجازی شخصی از طریق این نمایشگر صورت می‌پذیرد. فرمان لوزی شکل و صندلی‌های سفید رنگ ما را یاد سفینه‌های فضایی می‌اندازد. این مدل به سنسور‌های پیشرفته‌، رادار‌ها و دوربین‌های کمکی مختلف برای مانیتورینگ مجهز شده است. نیسان در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از زمان تولید این مدل اعلام نکرده است.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ | باتیستا، قدرتمندترین خودرو جاده‌ای ایتالیایی معرفی شد +تصاویر


انتهای پیام/

طرح مفهومی اتومبیل جدید نیسان را ببینید +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، ژنو 2019
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.