سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان نمونه گیری از ماهیان مولد و بچه ماهی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از نمونه گیری هزار و ۲۶۰ ماهی مولد و بچه ماهی در طرح ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان خبر داد.

سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از اجرای مرحله دوم طرح ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی در ۲۷ مرکز تکثیر و ۱۹۹ واحد پرورش ماهیان سردآبی استان مازندران خبر داد.
وی افزود: در این طرح از هزار و ۲۶۰ ماهی مولد، بچه ماهی وماهی جهت بررسی‌های مولکولی و تشخیص بیماری‌ها نمونه گیری انجام و به آزمایشگاه مرکز بررسی و تشخیص بیماری‌های آبزیان این اداره کل ارسال شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این طرح با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های اخطار کردنی در ماهیان سردآبی، شناسایی کانون‌های اندمیک بیماری، پیشگیری ازگسترش بیماری با تشخیص سریع و بموقع بیماری‌ها و اجرای اقدامات کنترلی مناسب در مراکز تکثیر، تفریخ و پرورش ماهیان سردآبی در مازندران اجرا شد.

رضوانی با بیان اینکه این طرح از آبان امسال آغاز و بمدت ۵ ماه اجرا شد، افزود: مرحله دوم طرح ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان در مازندران پایان یافت.

وی به نظارت دامپزشکی مازندران بر عرضه و فروش ماهی قرمز در شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۸۸ نفر ساعت بازرس دامپزشکی در شهر‌های استان و ۱۳۲ بازرس در مرکز استان بر نحوه نگهداری، بهداشت و عرضه و فروش ماهی قرمز نظارت می‌کنند.

رضوانی افزود: نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه و فروش ماهی از ۱۵ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۸ فروردین سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

پایان مرحله دوم طرح ملی مراقبت از بیماری‌های ویروسی آبزیان در مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.