سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری؛

طرح نهال کاری هزار و ۳۶ هکتار از اراضی ملی در استان کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت:با هدف توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع آب و خاک، هزار و ۳۶ هکتار از اراضی ملی در استان نهال کاری می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: برنامه‌های متعددی برای هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین روز درختکاری تدوین شده که بر اساس آن با مشارکت مردم، حوزه بسیج سپاه، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این هفته هزار و ۳۶ هکتار از اراضی ملی در سطح استان کردستان نهال کاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های ارائه شده از سوی شهرداری‌های سطح استان، ۱۰۰ هزار نهال در راستای توسعه فضای سبز سطح شهرها به شهرداری‌ها واگذار می‌شود تا بوستان‌های شهری را نهال کاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: همچنین برای درختکاری عرصه یکی از شرکت‌های تولیدی بزرگ استان، تعدادی از مدارس از جمله مدرسه تیزهوشان سنندج، جنگل کاری عرصه گاوشان و دیگر نقاطی که توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مشخص شده‌اند، ۵۰۰ هزار نهال دیگر توزیع و کاشت می‌شود.

نقشبندی یادآور شد: علاوه بر کاشت نهال در این هفته غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، برگزاری مسابقه تیراندازی، پینگ‌پونگ، دارت و دو و میدانی و همچنین خانه تکانی کاغذی انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: روزهای هفته منابع طبیعی با عناوین مختلفی نامگذاری شده که روز اول با عنوان روز ملی درختکاری، روز دوم منابع طبیعی، مردم، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع، روز سوم منابع طبیعی، مردم و ائمه جمعه و جماعت و روز چهارم با عنوان منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: همچنین روز پنجم با عنوان منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی، روز ششم روز منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت و روز هفتم نیز با عنوان منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی نامگذاری شده‌اند.

نقشبندی اظهار داشت: در تمامی برنامه‌های این هفته با توجه به نامگذاری روزها مشخص است که مردم محوری شاخصه اصلی برنامه‌های ما است چرا که اعتقاد داریم بدون مشارکت مردم نمی‌توان در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی گام‌های مؤثری برداشت.

وی افزود: نقش مردم در برنامه‌های حفاظتی از منابع طبیعی بسیار پررنگ است و دهیاران و شوراهای روستا به عنوان مدیران بحران‌های روستایی در پای کار آوردن اهالی روستا در راستای اهداف منابع طبیعی نقش اساسی دارند.

گفتنی است از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هر سال با عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور نامگذاری شده و در راستای حفظ، توسعه و صیانت از این منابع ارزشمند برنامه‌های متعددی در سطح استان کردستان با مشارکت مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: منابع طبیعی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.