رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (۱۵ تا ۲۱ اسفند) دراین شهرستان را اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهزاد شریفی پور شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان قروه این هفته را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه دانست وگفت: از آنجا که منابع طبیعی تجدیدشونده همچون آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات و زیربنای توسعه پایدار مطرح است، ضرورت ایجاب می‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال‌جاری با عنوان «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» نامگذاری شده است، افزود: ایجاد تفاهم عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت، توسعه و بهره برداری پایدار از منابع طبیعی، آشنایی عموم مردم با اهداف و سیاست‌های سازمان در کنار جلب مشارکت مردم، مسئولان و بنگاه‌های اقتصادی در حفظ و احیای منابع طبیعی از جمله اهداف مدنظر در هفته منابع طبیعی است.

شریفی پوراز توزیع و کاشت نهال، اجرای طرح خانه تکانی کاغذی، تبلیغ و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: در این مدت برنامه‌های اجرایی بسیاری توسط منابع طبیعی و آبخیزداری انجام خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه با اشاره به روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سال جاری، تصریح کرد: «روز درختکاری»، «منابع طبیعی، مردم، احیاء و توسعه جنگل‌ها و مراتع»، «منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعات» و «منابع طبیعی، مردم، حفاظت و حمایت» از جمله روزشمار مرتبط در این مدت است.

وی همچنین «منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی»، «منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت» و «منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی» از دیگر روزشمار‌های هفته منابع طبیعی است که شریفی پور عنوان کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه در ادامه به اجرای طرح خانه تکانی کاغذی و نتایج مثبتی که همراه خواهد داشت اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ بازیافت کاغذ، درختکاری و حفظ منابع طبیعی بوده و در واقع با بازیافت کاغذ سالانه از قطع درختان بسیاری جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری هر سال از ۱۵ اسفند تا ۲۱ اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اجرای برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری  با شعار«منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی»

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.