سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره نوروزی «ریگاره» در محمدیه نایین برگزار می شود

مسئول برگزاری جشنواره نوروزی گفت: این جشنواره در راستای نشاط اجتماعی برای مسافران نوروزی در مدرسه عبرت محمدیه برگزار می شود.

ابراهیم قاسمیان مسئول برگزاری جشنواره نوروزی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: برای سومین سال متوالی جشنواره نوروزی ریگاره با هدف نشاط اجتماعی، معرفی بناهای تاریخی ، مشاهیر، صنایع دستی و گردشگری محمدیه نایین از سوم فروردین ماه تا چهاردهم برگزار می شود.
به گفته وی، در این جشنواره چندین گروه استانی و کشوری جهت اجرای برنامه های شاد و مفرح حضور دارند که اجرای بیش از 100 برنامه مفرح در مدت برپایی جشنواره پیش بینی شده است.
این مسئول برگزاری جشنواره نوروزی در محمدیه گفت: به دلیل مصادف شدن دوم فروردین ماه با شهادت بانوی کربلا حضرت زینب (س)، مراسم افتتاحیه این جشنواره نوروزی روز سوم فروردین در مدرسه قدیمی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در نوروز سال ۹۷ بیش از 30 هزار نفر در برنامه‌های متنوع و شاد که جای خالی آن در شهر احساس می‌شد حضور داشتند افزود: از اول بهمن ماه تاکنون با همت جوانان محمدیه، تمام عزم ها جزم شده تا برای حضور میهمانان و گردشگران نوروزی برنامه‌ریزی هایی صورت بگیرد و باید این را در نظر داشته باشیم تا حتی اگر یک میهمان هم داشتیم برای استقبال از او برنامه‌ریزی کنیم و علاقه‌مندیم تا با آغوش باز به استقبال میهمانان برویم.
قاسمیان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های محمدیه به جهت میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی ۹۸ گفت: ترتیب یک برنامه‌ نیاز به منابع مالی دارد و بایستی برنامه‌هایی خلاقانه و شاد ترتیب دهیم به طوری که هنرمندان و ورزشکاران محمدیه در مراسم استقبال نوروز ۹۷ و جشنواره نوروزی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری کم‌کاری نکردند و برگزاری جشنواره‌ای 13 روزه در محمدیه بی‌نظیر و بی‌سابقه بود.
وی با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی و محلی در این جشنواره اضافه نمود: در نظر داریم در کنار برنامه های شاد و مفرحی که برای مسافران نوروزی تدارک و برنامه ریزی شده، بازی های بومی و محلی را که از گذشتگان نسل به نسل منتقل شده برگزار کنیم.
مسئول برگزاری جشنواره نوروزی در محمدیه گفت: در این جشنواره بیش از 20 غرفه صنایع دستی ، نان و سوغات محلی ، معرفی عبا و گلیم محمدیه نیز برپا می شود.
قاسمیان در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران جشنواره، خاطرنشان نمود: برای برپایی این جشنواره 30 نفر از نیروهای جوان از اول بهمن ماه تا کنون برای آماده سازی فضا به صورت شبانه روز زحمت کشیده شده است.

 

انتهای پیام /س

جشنواره نوروزی در نائین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فا
۱۱:۲۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
خسته نباشید.جشنواره نوروزی خیلی خوبه