سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۴۳ هزار دوز واکسن فلج اطفال تزریقی در خراسان شمالی

مسئول برنامه واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۴۳ هزار دوز واکسن فلج اطفال تزریقی در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا فاضلی مسئول برنامه واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسن فلج اطفال تزریقی از شهریور ماه ۹۴ به برنامه واکسیناسیون کشور اضافه شد، اما به دلیل کمبود جهانی این واکسن از سال ۹۵ در بعضی از استان‌های کشور (۷ استان) این برنامه اجرا نشد.

وی افزود: در سال ۹۷ با تامین این واکسن ، مجددا واکسن فلج اطفال تزریقی به برنامه کشوری اضافه شد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ هزار کودک زیر یک سال در برنامه واکسیناسیون فلج اطفال تزریقی قرار گرفت.

وی گفت: در این راستا مقرر شد متولدین ۹۵ به بعد که موفق به دریافت این واکسن نشده اند به مراکز و پایگاه‌های سلامت جهت دریافت واکسیناسیون مراجعه نمایند.

وی بیان کرد: با توزیع ۴۳ هزار دوز واکسن در سطح همه مراکز بهداشتی و درمانی هیچ گونه کمبودی در استان نخواهیم داشت و با اولین مراجعه طبق جدول واکسیناسیون کودک به مراکز، این واکسن نیز به همراه سایر واکسن‌ها تزریق می‌شود.

انتهای پیام / ب 

خراسان شمالی کمبودی در زمینه واکسن فلج اطفال ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.