سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان مطرح کرد:

افزایش ۲۶ درصدی سوانح و حوادث جاده‌ای در سیستان وبلوچستان

معاون مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان گفت: در ده ماهه نخست امسال ۸۶۵ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد عبدی معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان صبح امروز در همایش پیشگیری از سوانح وحوادث در دانشگاه فرهنگیان زاهدان با بیان این مطلب که سوانح وحوادث رانندگی دومین علت مرگ ومیر در ایران است، اظهار داشت: طراحی مداخلات پیشگیری از سوانح وحوادث از وظایف نظام سلامت است.

وی هدف از تمامی این برنامه‌ها را انتقال پیام به اقشار مردم عنوان کرد تا با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی وبا عزمی عمومی شاهد کاهش سوانح وحوادث در کشور باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: آمار جان باختن جوانان در حوادث جاده‌ای سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

رضا عبدی ادامه داد: در ده ماهه نخست امسال ۸۶۵ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان باختند که از این تعداد ۲۲۰ نفر در گروه سنی ۱۹ تا ۲۹ سال بوده‌اند.

وی یاد آور شد: همچنین امسال ۱۷ هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای و تصادفات در استان سیستان وبلوچستان مصدوم شده‌اند که این آمار نشان دهنده خسارات جبران ناپذیری است که همه ما وظیفه داریم تا با اطلاع رسانی وآموزش و التزام به قانون و با عزمی عمومی این خسارات را به حداقل برسانیم.

سرهنگ مرادی رئیس اداره آموزش و و فرهنگ ترافیک راهور سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: اگر رانندگان عزیز ۵ درصد سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهند بدون تردید از ۳۰ درصد سوانح وحوادث جاده‌ای در کشور پیشگیری خواهد شد.

وی عامل ۷۰ درصد تلفات جاده‌ای را عوامل انسانی بر شمرد وافزود: فقدان تمرکز لازم و سرعت غیر مجاز از مهمترین تخلفات حادثه ساز رانندگی است.

رئیس اداره آموزش وفرهنگ ترافیک راهور سیستان وبلوچستان به همه رانندگان توصیه کرد: از رفتار‌های خشن حین رانندگی، رانندگی بدون استراحت واز تخلفات حادثه ساز پرهیز کنند و به جای عدم رعایت قوانین نسبت به آگاهی بخشی در زمینه فرهنگ ترافیک تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

آموزش وفرهنگ ترافیک راهور سیستان وبلوچستان

برچسب ها: حوادث ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.