مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸۹ نفر در قالب ۱۹۹ خانوار از مردم شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، خاش، سرباز، فنوج، دلگان و میرجاوه این استان که گرفتار سیلاب شده بودند توسط نیرو‌های امدادی در مکان‌های امن اسکان یافتند.

۹۸۹ نفر گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ا ظهار داشت: براثر بارندگی‌های شدید ۱۰ تا ۱۱ اسفند در سراسر سیستان و بلوچستان رودخانه‌های محلی در جنوب استان طغیان کردند و برخی راه‌های ارتباطی بسته و منازل شماری از مردم دچار آبگرفتگی شد.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر سیلاب به سه هزار و ۲۶ آسیب دیده خدمات رسانی و ۲۴۰ خودرو گرفتار سیل را در دلگان رها سازی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: ۳۱۰ نفر نیروی امدادی در قالب ۷۲ گروه در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: ۱۹۸ دستگاه چادر، ۸۶۶ تخته پتو، ۳۷۸ تخته موکت، ۳۰ شعله وسایل گرمایشی و هزار و ۴۲۹ کیلوگرم نایلون به همراه مواد غذایی از جمله اقلام توزیع شده در میان مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان بوده است.

راشکی گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر با توجه به اینکه یکی از روستا‌های اطراف زاهدان به طور کامل دچار آبگرفتگی شده بود اقدام به برپایی یک اردوگاه با ۴۰ چادر برای اسکان افراد آسیب دیده کردند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.

انتهای پیام/گ

اسکان سیل زده گان سیستان وبلوچستان

برچسب ها: سیلاب ، جمعیت هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار