سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره مدهامتان با حضور بیش از ۴۶۰ شرکت کننده

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره مدهامتان با حضور بیش از ۴۶۰ شرکت کننده در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز (۱۳ اسفند) برگزار شد، گفت : سیزدهمین مسابقه قرآنی مدهامتان، فردا (۱۴ اسفند) در محل دانشگاه علوم قرآنی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی گفت : تاکنون ۴۰۸ نفر به صورت الکترونیکی و نزدیک ۶۰ نفر به صورت دستی برای شرکت در این مسابقه بزرگ قرآنی ثبت نام کرده اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده شرکت کنندگان این مسابقه بزرگ قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: این مسابقه در هشت رشته از جمله قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت نماز، قرائت تقلیدی، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، اذان، نقاشی و ... برگزار می‌شود.

به گفته کلات‌پور، بیشترین شرکت کنندگان این جشنواره نیز به ترتیب از شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، کنگاور، گیلانغرب، و هرسین هستند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن بیست و ششمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد (۱۸ اسفندماه)، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۵۵۲ کانون فرهنگی هنری مساجد با عضویت بیشتر از ۲۱ هزار نفر داریم.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کانون‌ها در مساجد زندان‌ها، پادگان‌ها، مراکز دانشگاهی و... فعال هستند، تاکید کرد: در این کانون‌ها برنامه‌های مختلفی برای اعضا برگزار می‌شود که عمده این برنامه‌ها نیز به صورت رایگان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مهمترین برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود داشت و یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضور بر سر مزار شهدا، دیدار با مسئولین و ... اشاره کرد.

کلات‌پور درباره فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز عنوان کرد: هدف از تاسیس این کانون‌ها رنگ زندگی بخشیدن به مساجد است تا مردم بدانند مسجد صرفا جای عبادت و دعا نیست.

وی با بیان اینکه مسجد علاوه بر مرکز دینی یک مرکز سیاسی، فرهنگی و ... نیز هست، گفت: در طول تاریخ از زمان صدر اسلام تا زمان جنگ تحمیلی مسجد جایگاه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی مردم بوده و این جایگاه امروز نیز باید احیا شود.

وی بر لزوم حفظ جایگاه مساجد تاکید کرد و افزود: مسجد خانه اول و یک نهاد مدنی برای افراد جامعه است.

کلات‌پور با بیان اینکه نقش مساجد باید برای مردم و خصوصا نسل جوان تشریح شود، گفت: در این زمینه باید ارتباط بیشتری برای معرفی مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری آن خصوصا در مدارس داشته باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

۵۵۲ کانون فرهنگی هنری مساجد داریم

برچسب ها: مطبوعات ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.