سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور تعداد یکهزار و ۹۶مفاصا حساب موقوفات و بقاع متبرکه در استان زنجان

غلامرضا نظری رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ازصدور تعداد یکهزارو ۹۶ مفاصا حساب موقوفات و بقاع متبرکه در استان زنجان خبر داد

غلامرضا نظری رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد  یکهزار و ۹۶ مفاصاحساب موقوفات و بقاع متبرکه صادر گردیده است.
 
وی افزود :مفاصا حساب‌های صادره پس از بررسی توسط واحد حسابرسی تحویل ادارات اجرایی و متولیان موقوفات قرار می‌گیرد که به اداره امور مالیاتی استان ارائه شود .

نظری در این باره گفت: متولیانی که نتوانند صورت حساب مالی خود را به موقع جهت صدور مفاصا حساب به اداره تحقیق ارسال کنند جهت عدم معافیت مالیاتی به اداره امور مالیاتی استان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ذاتی اداره تحقیق رسیدگی و اعلام نظر در خصوص وقفیت املاک و تشخیص موقوفات عام بر اساس قانون است گفت: تمامی امورات در ادارات تحقیق بر اساس قوانین موجود اجرایی می‌شود.


متولیان موقوفات امانتداران نیات واقفین هستند

رئیس اداره تحقیق گفت: بر اساس برنامه‌های عملیاتی سال ۹۷ این اداره باید متولیان موقوفات شاخص استان را مورد ارزیابی قرار دهد که این امر در دست اقدام می‌باشد و کلیه فعالیت‌های مالی و حقوقی موقوفاتی که دارای متولی می‌باشند توسط این اداره مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه ارزیابی عملکرد آنان به اداره کل تحقیق سازمان مرکزی اعلام می‌گردد.

وی با اشاره به  جایگاه قانونی اداره تحقیق  تصریح کرد: یک مرجع قضایی مرکب از شعبه حقوقی و حسابرسی است و وظایف هر کدام از شعب در قانون تشکیلات اختیارات و آئین نامه‌های کیفیت تحقیق آمده است  همچنین این اداره  امسال ۷۸عدد نظریه و گواهی مصرف صادر کرده و ۲۶ حکم نظریه تولیت و ۹۱عدد مفاصا حساب غیر متصرفی ابن نظریه و حکم و مفاصا حساب در راستای دفاع از حق موقوفات از سوی اداره تحقیق صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.