سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنکارا پیشنهاد آمریکا برای خرید سامانه پاتریوت را رد کرد

برخی منابع اعلام کردند ترکیه پیشنهاد آمریکا مبنی بر فروش سامانه موشکی پاتریوت به آنکارا تا پایان سال ۲۰۱۹ را رد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منابع رسمی ترکیه نوشت: دولت آنکارا پیشنهاد آمریکا مبنی بر فروش سامانه موشکی پاتریوت تا پایان سال ۲۰۱۹ را رد کرده است.

این اظهارات پس از آن منتشر شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ۱۶ فوریه اعلام کرد که آنکارا از عدم تمایل واشنگتن برای پرداخت وام مورد نیاز به منظور خرید سامانه دفاع هوایی پاتریوت خوشحال نیست.

پیشتر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام اینکه این کشور در زمینه خرید برخی سلاح‌های ساده از آمریکا نیز تاکنون با دشواری مواجه شده است، اظهار داشت: ما به علت اینکه نتوانستیم سامانه‌های پاتریوت را خریداری کنیم، سامانه‌های اس ۴۰۰ را خریدیم. دو سال پیش نامه‌ای درباره تمایل ترکیه به خرید سامانه‌های پاتریوت به آمریکا فرستاده بودیم که آنان اخیرا به این نامه پاسخ مثبت دادند. مذاکرات میان دو طرف درباره سامانه‌های پاتریوت آغاز شده است. اینکه (آمریکایی‌ها) بگویند خواستار فروش این سامانه‌ها هستند، اما ما باید با شرایط آنان این سامانه‌ها را خریداری کنیم، برای ما قابل قبول نیست. ترکیه نیز شرایطی دارد. اینکه آمریکا به تنهایی شرایطی را مطرح کند مهم نیست.

وزیر امور خارجه ترکیه، همچنین از غیرممکن بودن لغو قرار داد خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.