سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۱ اثر تاریخی شهرستان سلماس در فهرست آثار ملی ثبت شده است

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس گفت: این شهرستان یکی از شهر‌های آذربایجان غربی است که ۶۱ اثر تاریخی را در دل خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس با بیان اینکه این شهرستان در شمال استان آذربایجان واقع شده است،گفت: ۶۱ اثر تاریخی در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

افراسیاب گراوند افزود: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان منطقه گردشگری نظر آباد و آبگرم بوده که هر ساله میزبان بسیاری از میهمانان نوروزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مسافران نوروزی در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۳۴ نفر که از این تعداد ۶۷ نفر در هتل و ۱۶۷ نفر در مهمانپذیر‌های این شهرستان اقامت داشتند.

این مقام مسئول در خصوص طرح‌های سرمایه گذاری این شهرستان تصریح کرد: یک واحد اقامتگاه بوم گردی در خان تختی در حال ساخت بوده و مجتمع گردشگری نظرآباد و مجتمع تفریحی و گردشگری آبگرم ایسی سو جز طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه اداره کل این شهرستان است.

گراوند در ادامه سخنان خود بیان کرد: تعداد کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده ۸، تعداد پروانه تولیدی ۳۸ عدد بوده و همچنین تعداد هنرمندان بیمه شده این شهرستان نیز ۳۳ نفر است.

شهرستان سلماس یکی از شهر‌های استان آذربایجان غربی با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال ارومیه و در کنار مرز‌های ایران و ترکیه و ساحل دریاچه ارومیه واقع است.

 

انتهای پیام/م

ثبت آثار تاریخی و گردشگری در سلماس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.