سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به ایجاد انگیزه برای گروه پرستاری اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر لزوم ایجاد انگیزه‌های لازم برای تقویت گروه پرستاری این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ایرج نظری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پزشکان یک برهه‌ای از کار بیمار را انجام می‌دهند و اکثر خدمات توسط همکاران پرستار که به صورت شبانه روزی بر بالین بیمار هستند، ارائه می‌شود.

وی افزود: پرستاران درد و رنج دوره بیماری را بیش از هرکسی احساس و لمس کرده و با کوچک‌ترین تغییر در بیمار همه وجودشان دچار تغییر می‌شود و با تلاش بسیار نسبت به رفع مشکل و درد و رنج آن بیمار اقدام می‌کنند.

نظری با اشاره به ضعف گروه پرستاری بیان داشت: یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در گروه پرستاری انفکاک بین افراد آموزش دهنده و دانشجویان حاضر بر بالین بیمار است و غیر قابل انکار هست که بسیاری از اساتید در حال آموزش دانشجویان دوره پرستاری کمتر وارد بخش بالین می‌شوند و این نقطه ضعفی برای افراد در گروه پرستاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: همان کاری که در گروه‌های پزشکی انجام می‌شود، بهترین شیوه آموزش برای گروه پرستاری نیز این است که اساتید به صورت مستقیم بر بالین بیمار حاضر و تمام تجربیات خود را به پرستاران منتقل کنند و نباید دانشجویان پرستاری را به دست مربیانی بدهیم که در قسمت تدریس کلاس‌های تئوریک کمتر حضور دارند.

وی ادامه داد: امروز جشن پنجاهمین سال دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه متأسفانه یکی از دانشکده‌هایی هست که در مجموع نسبت اعضای هیئت علمی آن به گروه در حال تحصیل آن بسیار پایین است و شاید بدترین نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو را در این دانشکده داریم.

نظری گفت: در این دانشکده به ازای هر ۳۰ نفر دانشجو یک عضو هیئت علمی داریم که نشان دهنده زحمت، تلاش و چند برابر کار کردن گروه پرستاری هست که به خاطر کمبود شدید پرستاری این بار را به دوش می‌کشند و بیشتر کار می‌کنند.

انتهای پیام/م

برپایی جشن پنجاهمین سال دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.