سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ایران می‌خواند در مدارس مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران از اجرای طرح ایران می‌خواند در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران از اجرای طرح ایران می‌خواند در مدارس استان اشاره کرد وگفت: در این طرح خلاصه‌ نویسی کتاب برای دانش‌آموزان برای تمرین مطالعه مفید با هدف تربیت اجتماعی‌شان مد نظر است.

وی افزود: نهضت مطالعه مفید به معنای سوق دادن دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های غیردرسی در کنار کتاب‌های درسی است.

شعبانی به عضویت دانش‌آموزان در چهار تشکل سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، هلال احمر و بسیج دانش‌آموزی و تشکل تازه تأسیس همیار مشاور اشاره کرد و گفت: هر دانش‌آموز باید دست کم عضو یک تشکل باشد و طرحی را در نظر داریم اجرا کنیم که به مقایسه میان دانش‌آموز عضو تشکیلات و دانش‌آموزی که عضو تشکیلات نیست، می‌پردازد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۱۸۶ سمن برای همکاری با آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرده‌اند، از عضویت ۳۰ هزار دانش‌آموز در این سمن‌ها خبر داد و افزود: ۱۰۰ هزار برگ عضویت با بروشور آموزش روند کار سمن‌ها میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی گفت: والدین آن‌ها از نوع کار آگاهی یابند دانش‌آموز سپس در سامانه سازمان‌های مردم‌نهاد که مدیریت آن با آموزش و پرورش است، عضو خواهد شد.

شعبانی از تشکیل کمیته اندیشه ورز سمن‌های دانش‌آموزی استان با حضور سر سمن‌ها خبر داد و افزود: جشنواره شاخه دانش‌آموزی سمن‌ها را رونمایی خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش مازندران گفت: سمن‌ها برنامه جامع آموزشی خود را تا پایان خرداد تدوین خواهند کرد که پایش و ارزیابی سمن‌ها بر مبنای آن خواهد بود که مشخص خواهد کرد کدام سمن‌ها فعال هستند تا به همکاری با آموزش و پرورش ادامه دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شاخه دانش‌آموزی سازمان‌های مردم‌نهاد از عضویت افتخاری ۳۰ هزار دانش‌آموز استان در این سمن‌ها خبر داد.
انتهای پیام/آ

طرح ایران می‌خواند در مدارس مازندران اجرا می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.