معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش مازندران از اجرای المپیاد‌های ورزشی در هزار مدرسه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش مازندران به اجرای المپیاد‌های ورزشی در‌هزار مدرسه در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات شهرستانی شرکت کردند.

وی افزود: در مسابقات استانی که بخشی از آن در امسال برگزار شد و بخشی در سال آینده برگزار خواهد شد، تاکنون ۲ هزار دانش‌آموز در ۲۰ رشته شرکت کردند.

ساداتی از فعالیت ۵۰۰ کانون ورزشی زیر نظر آموزش و پرورش در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز در اوقات فراغت به این کانون‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران به رتبه برتر کشور در آموزش آموزگاران پایه در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: از آنجایی که همه مدارس معلم تربیت بدنی ندارند، ۴۰ ساعت آموزش برای شش هزار آموزگار پایه انجام شد.

وی به اجرای طرح سه دقیقه با نشاط در کلاس‌های درس مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف بالا بردن سطح سواد حرکتی دانش‌آموزان با همکاری معاونت بهداشت علوم پزشکی استان از امروز به صورت رسمی در تمام مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های متوسطه اول دخترانه آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۲ هزار سی‌دی کلیپ ورزشی برای ۱۲ هزار کلاس درس تهیه و ارسال شد که معلم هر کلاس در ساعت تدریسش به مدت سه دقیقه همزمان با پخش این کلیپ حرکات نرمشی با دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش مازندران به سرانه هشت صدم درصد مترمربع فضای ورزشی هر دانش‌آموز در مازندران اشاره کرد و گفت: از نظر سرانه فضای ورزشی سرپوشیده در رتبه بیست‌هشتم کشور و از نظر سرانه فضای ورزشی روباز در رتبه هفدهم کشور قرار داریم.

ساداتی با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده مالیات در سال ۹۷ به بخش تربیت بدنی و سلامت، اعلام کرد و افزود: در صورت اختصاص کامل اعتبارات در طی دو سال آینده بیش از ۱۶ سالن تکمیل و افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/آ

المپیاد‌های ورزشی در هزار مدرسه مازندران اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.