سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقرزاده: تیم ملی سابر از شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برخوردار است

رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان گفت: تیم ملی سابر کشورمان از شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برخوردار است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان اسلحه‌های سابر، اپه و فلوره روز گذشته به مسابقات آسیایی که در کشور اردن برگزار می‌شود اعزام شده اند.

او در ادامه افزود: در مجموع ۱۰ بازیکن از کشور ما (سه سابریست، سه اپه ایست و چهار فلوریست) در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و این مسابقات از امروز بعد از ظهر شروع خواهد شد. در چارچوب کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هفته آینده تیم ملی بزرگسالان سابر کشورمان به رقابت‌های جهانی اعزام خواهند شد.

باقرزاده در خصوص شانس تیم ملی سابر برای کسب سهمیه المپیک افزود: تیم سابر کشورمان در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد و شانس ما برای کسب سهمیه المپیک بسیار بالا است، امیدوارم این اتفاق رخ دهد. اما تیم‌های فلوره و اپه کشورمان باید در زون آسیا مسابقه دهند، چون ما در رنکینگ جهانی شانسی برای کسب سهمیه نداریم و دختران شمشیرباز کشورمان این فرصت را دارند تا در زون آسیا سهمیه المپیک را کسب کنند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص مشکلات سالن تمرینی برای ملی پوشان کشورمان گفت: ما در کل یک سالن در مجموعه شهید شیرودی داریم که قدمت آن به ۴۵ سال می‌رسد، با این امکانات کم تیم ملی شمشیربازی کشورمان در دنیا درخشش خوبی داشته است. قول‌هایی به فدراسیون داده اند که در سال ۱۳۹۸ حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ما بیشتر شود و ما یک سالن تمرینی مناسب در اختیار ملی پوشان قرار دهیم، چون یکی از رشته‌های ورزشی که در المپیک شانس مدال آوری دارد همین شمشیربازی است و بر همین اساس قرار شده حمایت‌ها از فدراسیون بیشتر شود.

او در خصوص سمت جدید پیمان فخری تصریح کرد: فخری در درجه اول کارشناس ارشد کمیته ملی المپیک و در درجه دوم سرمربی تیم ملی سابر کشورمان است. این فرد به مدت ۱۰ سال رئیس کمیته سنجش ملی المپیک بوده و سمت جدید او هیچگونه لطمه‌ای به شمشیربازی کشورمان وارد نمی‌کند، زیرا کار او یک کار علمی و در راستای مربیگری او است.

باقرزاده ادامه داد: فخری روی تیم ملی نظارت می‌کند و مسئولیت جدیدیش به مبیگری او هم کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

رده‌بندی برترین شمشیربازان ایران

صعود هر سه نماینده ایران به جدول اصلی مسابقات

سابریست‌ها در راه مصر


انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص تیم های ملی سابر، اپه و فلوره

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.