سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت گاز کرستان اعلام کرد:

افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف گاز طبیعی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از مصرف بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان خبر داد که افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری با بیان اینکه مصرف گاز طبیعی هر سال در کردستان با افزایش روبرو بوده است، گفت: در سال ۹۴ مشترکین شرکت گاز استان کردستان با احتساب مصرف نیروگاه تا پایان سال ۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۴۰۹ متر مکعب گاز مصرف کردند که این مصرف در سال ۹۵ به ۲ میلیارد ۶۸۲ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۷۱۳ مترمکعب افزایش و در سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۹۴ متر مکعب رسید.

وی به میزان مصرف بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان مصرف تا پایان بهمن ماه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با افزایش ۸ درصدی روبرو بوده و مصرف بهمن ماه سال گذشته ۳۲۸ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۲۳ متر مکعب بوده که این میزان در سال ۹۷ و با احتساب افزایش مصرف به ۳۵۵ میلیون و ۶۵ هزار و ۸۳۸ مترمکعب رسیده است.

 فعله‌گری تصریح کرد: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در ۱۱ ماهه منتهی به پایان بهمن ماه سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ۵۴۵ هزار مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان مصرف در مدت مشابه سال جاری به ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی افزایش یافته که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به وضعیت مطلوب خدمات اشاره کرد و بیان داشت: ۲۸ بهمن ماه سال ۹۶ با میزان مصرف ۱۲ میلیون و ۴۱۱ هزار مترمکعب، پرمصرف‌ترین روز سال بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری پرمصرف‌ترین با سقف ۱۱ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۳۵۵ مترمکعب متعلق به ۱۶ بهمن است که نسبت به پر‌مصرف‌ترین روز سال گذشته کاهش ۴ درصدی را نمایانگر است.

فعله‌گری در ادامه اظهاراتش در مورد صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی تصریح کرد: در روز‌های سرد زمستان که دمای هوا به زیر صفر کاهش می‌یابد میزان مصرف گاز طبیعی به شدت افزایش می‌یابد و بایستی مشترکین محترم به یاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز استان شتافته و با رعایت مصرف بهینه در گاز طبیعی و دمای رفاه تمام هموطنان را در گرمای لذت‌بخش شعله آبی سهیم نمائیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش از ادارات دولتی درخواست کرد که پس از اتمام ساعت اداری سیستم‌های گرمایشی را خاموش و در روز اداری بعد یک ساعت قبل از شروع کار آنرا روشن نمایند و در روز‌های تعطیل نیز این اقدام را برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و حفظ منابع انرژی تکرار نمایند.

انتهای پیام/م

افزایش مصرف گاز در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، گاز طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.