سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام رئیسی:

راهبرد‌های «گام دوم انقلاب» چراغ راه همه‌ی ماست/جوانان ما در معرض تهدید فرهنگ غربی قرار گرفته اند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهبرد‌های «گام دوم انقلاب» که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده، مسیری روشن را رقم می‌زند.
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در اجتماع بانوان فاطمی در رواق امام خمینی (ره) بارگاه منور رضوی گفت: هرچه خیر در عالم است در خانه حضرت زهرا (س) است؛ امروز دختران و پسران ما در معرض تهدید ایمان و اخلاق از سوی مدل و فرهنگ غربی هستند. ذائقه جامعه ما این را نمی‌پذیرد، اما ذائقه سازی می‌کنند؛ ذائقه جامعه ما این ذائقه زنان دلداده به خداست که با عفت و عصمت در تمامی عرصه‌های کارآفرینی و گره گشایی و خدمت به فقرا حضور دارند.

وی با اشاره به شخصیت ملکوتی حضرت زهرا (س) تصریح کرد: در حوزه فکر و اندیشه و عمل و اجرا آنچه خیر وجود دارد خداوند متعال به وسیله زهرای اطهر (س) به بشریت مرحمت فرمود؛ درک و توصیف این شخصیت برای ما بسیار مشکل است؛ نام‌های مبارک آن حضرت نیز بیانگر این مسئله است؛ فلسفه خلقت و آفرینش عالم نیز حول محور حضرت فاطمه زهرا (س) می‌چرخد. تحلیل‌ها و سخنان و بررسی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایشان برای نجات زندگی انسان آمده و برای اینکه یک الگوی فکری، عملی و اخلاقی و اجرایی را متبلور کنند؛ ایشان مربوط به تمام ادوار و نسل‌ها هستند؛ آنچه امروز در سیره فاطمی می‌توان دید جامعیت شخصیت ایشان است که باید ایشان را شناخت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه به میزانی که ممکن است باید تلاش کنیم حضرت زهرا (س) را بشناسیم افزود: شناخت سخت است، اما به میزانی مکلف و موظف هستیم؛ مگر نه این است که فرمود: کسی لیله القدر را درک می‌کند که فاطمه زهرا (س) را بشناسد.

وی تصریح کرد: کسی که شب قدر را درک نکند، محروم و بیچاره است؛ درک شب قدر شرط دارد و شرط آن معرفت و شناخت فاطمه اطهر (س) است، اما این شناخت نباید شناخت شناسنامه‌ای و مقدماتی باشد؛ شناخت نسبت به ایشان باید شناخت نسبت به مقام ولایت باشد. این معرفت به کلاس و استاد و فکر کردن و اندیشه دارد، اما مدال اصلی معرفت این‌ها نیست؛ مدال اصلی معرفت را باید از خدا خواست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گمشده امروز عالم، فاطمه اطهر (س) است؛ اگر عالم سخنان و شخصیت ایشان را بشناسد امروز الگو برای عالمیان وجود دارد و نجات انسان معاصر در گروی معرفت فاطمه اطهر (س) است و حفظ حقوق انسان و حقوق بشر نیز در پرتو خطبه ایشان است که چهار موضوع اصلی آن قرآن، حضرت علی (ع)، عدالت و نجات انسان و انسانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: عمر ایشان کوتاه بود، اما در همین عمر کوتاه، ایشان حجتی برای پیشوایان دین و عالم هستند. نظام سازی براساس دین و آموزه‌های دینی در سیره حضرت زهرا (س) دیده می‌شود. چهار اصل اساسی نظام‌سازی قرآنی در سیره آن حضرت دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در آستان مقدس امام رضا (ع) در این سه سالی که توفیق خدمتگزاری داشتم از سال نخست شروع کردیم زنان فرهیخته را شناسایی کنیم و در این عرصه بانوان زیادی حضور دارند که می‌توانند الگو باشند و در جایزه جهانی گوهرشاد مورد تقدیر قرار گرفتند. کنش‌گران عرصه‌های سیاسی و اجتماعی این بانوانی هستند که زندگی آن‌ها می‌تواند الگویی برای دیگران قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهدا و امام ما تاریخ‌ساز شدند و امروز زنان ما نیز این گونه هستند؛ رئیس جمهور بی ادب آمریکا اعلام کرد نمی‌خواهیم ایران شاهد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد، اما اراده پولادین توام با معنویت و انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن، دشمن را نومید کرد. امید داریم در گام دوم انقلاب که راهبرد‌های آن ترسیم شده است و آینده روشن را برای نظام و کشور رقم زده است زنان پیشگام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مشکلات و تنگنا‌ها وجود دارد، اما بدانید در همین حرم مطهر رضوی چند ماه گذشته که مقام معظم رهبری مشرف شدند جوانی به ایشان عنوان کرد مشکلات زیاد است و چه باید کرد و پاسخ ایشان این بود که فرمودند: آینده را بسیار روشن و نورانی می‌بینم و آینده را بسیار امیدوارکننده می‌بینم و از تمامی تنگنا‌ها به برکت زهرای اطهر (س) عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام//آ. ف
 

در کشور مشکلات و تنگنا‌هایی وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.