سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

منابع مالی آستان قدس برای رفع نیاز‌های تمام محرومان کافی نیست

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت:باید در فرآیند محرومیت‌زدایی بستر‌های ایجاد فقر را از میان برد و برای توانمندسازی محرومان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سیدرضا فاطمی امین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی صبح سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: موضوع حائز اهمیت در محرومیت‌زدایی برخورداری این حوزه از نگاه چند بعدی است و در این راستا کمک‌های مقطعی و امدادرسانی‌ها در جنبه‌های گوناگون به نیازمندان بسیار ارزشمند و مهم است، اما باید در فرآیند محرومیت‌زدایی بستر‌های ایجاد فقر را از میان برد و برای توانمندسازی محرومان تلاش کرد.

وی تصریح کرد: در واقع در موضوع امدادرسانی به نیازمندان یک رابطه دو طرفه بین احسان کننده و نیازمند وجود دارد و احسان به دیگران و انفاق به هم‌نوعان، موجب تربیت معنوی و پرورش روح انسانی می‌شود و چه بسا در انفاق احسان کننده محتاج‌تر باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: منابع مالی آستان قدس رضوی به هیچ وجه برای رفع نیاز‌های تمام محرومان و فقرا کافی نیست، اما مهم‌تر از منابع مالی، اعتباری است که این آستان مقدس در جامعه دارد و این اعتبار می‌تواند افراد، ظرفیت‌ها و امکانات گوناگون را گردهم آورد و در قالب اقدامات داوطلبانه در راستای رفع نیاز محرومان به کار گیرد.

فاطمی امین افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر توجه به محرومان و مستضعفان اشاره شده است و اهمیت محرومیت‎زدایی بسیار شفاف و روشن در منشور هفتگانه مقام معظم رهبری بیان شده و معظم‎له به موضوع توجه به محرومان بسیار پر رنگ و روشن تأکید داشتند.

در پایان این مراسم از زحمات مصطفی خاکسار قهرودی معاون سابق امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تقدیر به عمل آمد و با اهدای حکم از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حامد صادقی به عنوان سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس معارفه شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در فرآیند محرومیت زدایی باید برای توانمند سازی محرومان تلاش شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.