سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی بیش از ۳میلیون و۹۴۶هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفت:در یازده ماهه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر مسافر از طریق ۴۲۵ هزار و ۸۱۹ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی به مقاصد درون استانی و برون استانی جابجا شده اند.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۵۷۲ نفر مسافر به مقاصد درون استانی و ۱ میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶۴ نفر مسافر به مقاصد برون استانی جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۲۳ درصدی در تعداد سفر و ۱۲ درصدی در تعداد مسافر بوده ایم.

باقری گفت: با همکاری انجام شده با انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافری در سطح استان و با هدف بکارگیری ظرفیت‌های بالای ناوگان حمل و نقل عمومی استان و نیز به منظور فراهم نمودن شرایط مطلوب جهت مسافران اقدامات لازم صورت پذیرفته است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴ میلیون مسافر به مقاصد درون و برون استانی جابجا شوند.

وی به اجرا و راه اندازی سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) به منظور نظارت و کنترل بهینه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اشاره کرد و گفت: این سامانه می‌تواند اطلاعات ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر سرعت، مشخصات گواهیانه راننده، ساعت کارکرد و ... را به مراکز پلیس راه ارسال کند.

باقری ادامه داد: این سامانه در راستای افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان، طراحی و ایجاد شده و می‌تواند ضمن شناسایی و ارائه کارکرد‌های واقعی رانندگان، کمک شایانی به برنامه ریزی موثر سفر‌های جاده‌ای نموده و از طریق کنترل تردد‌های بین شهری، خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده‌ای کاهش داده و افزایش ایمنی در جاده‌ها را به ارمغان آورد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان از اجرای شبکه سیر نیز به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و گفت: با اجرای این شبکه گام مهمی در جهت ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافری برداشته شده است.

انتهای پیام/گ

جابجایی مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.