سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت ۲۵۰ کیلومتر ایل راه عشایری در سربیشه

مدیر امور عشایری سربیشه گفت:عملیات مرمت ۲۵۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایری این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،غلامی مدیر امور عشایری سربیشه گفت: عملیات مرمت ۲۵۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایری این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: این ایل راه‌ها به دلیل تخریب بر اثر وقوع سیل و روان آب و برای کوچ بهاره عشایر مرمت می‌شود.  

غلامی گفت: از ابتدای امسال نیز ۳۵۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایری شهرستان با اعتبار بیش از ۸۰ میلیون تومان مرمت شده است.

مدیر امور عشایری سربیشه افزود : از ابتدای سال جاری در راستای کاهش خسارت اثرات خشکسالی بر عشایر ۴۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر شهرستان به صورت یارانه‌ای و مدت دار توزیع شد.

وی گفت:  از ابتدای امسال با نصب ۶ پنل خورشیدی با اعتبار ۴۵ میلیون تومان برق رسانی به ۴۰ خانوار عشایری شهرستان انجام شده و در ۶ محله عشایر شهرستان منبع ذخیره آب به حجم ۱۲ هزار لیتر خریداری و نصب شده است.

غلامی افزود: چهار بند خاکی در بالادست چاه‌های مالداری در راستای ذخیره آب برای دام عشایر و تأثیرگذاری بر حجم آبدهی چاه‌های مالداری احداث شده است.

در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می‌کنند که ۱۳۵ هزار رأس دام سبک و سنگین را پرورش می‌دهند و بر اثر خشکسالی‌های چندین ساله جمعیت دام عشایر این شهرستان ۱۰ درصد کاهش یافته است.

شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و ۲۵۱ کیلومتر مربع وسعت در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

۳۲۰۰ خانوار عشایر در سربیشه 

برچسب ها: امور عشایر ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.