سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دهه فجر امسال محقق شد؛

بهرمندی ۶۱ روستای فارس از آب آشامیدنی سالم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس گفت: در دهه فجر امسال ۶۱ روستای استان از نعمت اب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بوستانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس در نشست خبری، با اشاره به ۲۹ شهرستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان، گفت: در دهه فجر امسال ۶۱ روستا با جمعیت بیش از ۱۰ هزار خانوار با اعتباری بالغ بر ۲۵۶ میلیارد ریال در استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۴ روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار بودند، افزود: دو هزار و ۷۱۰ روستا از اب شرب روستایی بهره‌مند شدند و شاهد رشد ۸۰ درصدی بوده ایم.

بوستانی تامین آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی را از رسالت‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی ذکر کرد و اظهار داشت: اگرچه میزان بهره مندی روستاییان فارس از خدمات این شرکت از میانگین کشوری بالاتر است، اما در پیک بحران (فصل تابستان) به بیش از ٦٨٠ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه عمیق‌ترین چاه آبرسانی کشور باعمق ٥٢٠ متر در جهرم قراردارد، این مهم را ناشی از کاهش سطح سفره‌های آب شرب در شرایط خشکسالی دانست.

وی همچنین قیمت تمام شده یک متر مکعب آب شرب به طور میانگین را یک هزار و ٤٦٨ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فروش به ازای هر مترمکعب ٣٢٠ تومان است که دولت یک هزار و ١٠٠ تومان از کل قیمت تمام شده را به ازای هر مترمکعب یارانه اختصاص می‌دهد.

بوستانی ادامه داد: در حال حاضر حدود ٨٦ دستگاه آب شیرین کن در مقیاس‌های متفاوت در روستا‌هایی که آب شیرین ندارند، مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس همچنین با اشاره به آغاز فاز دوم طرح جامع هوشمند آب شرب روستا‌های فارس، بیان کرد: طرح جامع به عنوان یک سند و مرجعی بیست ساله محسوب می‌شود.

بوستانی حذف کاغذ از سیستم مشترکین روستایی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه بارش‌های سال زراعی جاری را مبنا و شاخص برای قضاوت آب استان قرار نگیرد، بیان کرد: اگرچه نسبت به میانگین بارندگی‌های کشورعقب هستیم، اما در عین حال نیاز به مدیریت صحیح منابع آبی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گفت: پنج پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در حال اجرا در روستا‌های فارس است و در مدار قرار دارد.

محمد مصلح، مدیرعامل مجمع خیرین آبرسان فارس نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی این مجمع در استان‌های فارس، زنجان و لرستان در توضیح چرایی تشکیل این مجمع، اظهار کرد: اهمیت روستا و روستاییان در ایران که نقش اساسی در تولیدات کشاورزی، باغی و صنایع دامی و روستایی دارند موجب تشکیل این مجمع برای کمک به ماندگاری مردم در روستا‌ها شد تا تا تدوام بخش اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی ادامه داد: در سال ٩٥ اعتباری معادل ١٠ میلیارد تومان مصوب در این مجمع مصوب شد که بیش از ٩ میلیون تومان آن محقق و ١٤٤ روستا بهره‌مند شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین آبرسان فارس اضافه کرد: در سال ٩٦ نیز ١٥ میلیارد تومان مصوب شد که با تحقق ١٤میلیارد و ٣٥٧ میلیون تومانی ٤٣٧ روستا از نعمت آب شربی بهره‌مند شدند.

مصلح اظهار کرد: برای سال ٩٧ نیز ١٧ میلیارد تومان مصوب شد که تا پایان آذرماه ١٤ میلیارد و ٢٧٠ میلیون آن با بهره مندی ٣٣٠ روستا از آب شرب محقق شد.

وی تصریح کرد: در مجموع ٣٨ میلیارد تومان کل آورده مجمع خیرین آبرسان روستایی فارس بوده که با هزینه کرد آن ٨٨١ روستا از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شده اند.
انتهای پیام/چ

بهرمندی روستاهای فارس از آب آشامیدنی سالم

برچسب ها: آب و هوا ، دهه فجر 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.