به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۷ طرح آبرسانی روستایی در مازندران بهره برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مجید عبدالهی مجید عبدالهی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برای اجرای ۱۷ طرح آبرسانی روستایی ۱۳۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۷۸۰۵ خانوار در ۲۵ روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند، افزود: از مجموع ۱۷ طرح آبرسانی روستایی ۵ طرح مجتمعی و ۱۲ طرح تک روستایی است که برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است.

عبدالهی گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی تیله نو و عسگرآباد گلوگاه، آبرسانی کوا و فاز یک پرکلا در بهشهر، آبرسانی مجتمع طوسکلا، ایستگاه دنگسرک فاز ۲ در نکاء، آبرسانی پیله کوه در میاندرود، آبرسانی امره در ساری، مجتمع المشیر در قائمشهر، مجتمع ریگ چشمه فاز یک و ۲ - مجتمع شیخ محله و آبرسانی میاندره در بابل همچنین مجتمع آبرسانی بوران و کته پشت در آمل، آبرسانی سینوا - تازه آباد- ستار سفلی- ناتر و کلاچان در چالوس است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران در سال ۱۳۵۷ را حدود ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به ۶۸/۷۲ درصد رسید و با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اکنون شاخص بهره مندی آب شرب به ۹۶/۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در بخش فاضلاب قبل از انقلاب هیچگونه تاسیساتی در روستا‌های استان مازندران وجود نداشت، اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲ روستای زاغمرز، بهشهر و شورکا جویبار در دست اجراست .

عبدالهی گفت: مطالعات اجرای این طرح در ۵ روستای دیگر استان نیز با استفاده از فرصت تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام/آ

  ۱۷ طرح بزرگ آبرسانی روستایی مازندرانبهره برداری می شود

برچسب ها: دهه فجر ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.