سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری در قزوین:

کاهش جمعیت زندانیان از اهداف وزارت دادگستری است/در صورت تکرار جرم عفو شامل زندانیان نمی‌شود

وزیر دادگستری گفت: کاهش جمعیت زندانیان بدنبال اجرای سیاست های حبس زدای از اهداف این وزارتخانه به شمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، آوایی وزیر دادگستری در جمع زندانیان و محکومان مالی زندان چوبیندر گفت: کاهش جمعیت زندانیان بدنبال اجرای سیاست های حبس زدای از اهداف این وزارتخانه به شمار می رود و برای تحقق این مهم که از اولویت های وزارت دادگستری به شمار می رود به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی و تقویت برنامه های مربوط به حوزه پیشگیری هستیم. 

آوایی  افزود: به هر حال شرایط زندگی شما به گونه‌ای شده است که امروز باید مدتی در حبس باشید و ما تلاش می‌کنیم این مدت با فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای شما دستاورد‌هایی هم داشته باشد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: رویکرد ما این است با اقدامات پیشگیرانه و استفاده از بند‌های قانونی بتوانیم تعداد محبوسان را کاهش دهیم.

وی افزود: کسانی که در حبس هستند با حرفه آموزی و آموزش‌های تخصصی که در زندان داده می‌شود توان خود را بالا ببرند تا در زمان بازگشت به جامعه و خانواده از توانمندی بیشتری برخوردار باشند.

مدیرکل زندان های استان قزوین هم در این دیدار از کاهش ۱۲ درصدی جمعیت کیفری در استان خبر داد و گفت: این کاهش با استمرار برنامه های فرهنگی و پیگیری امور مددکاری محقق شده است .

محمد علی محمدی بیان کرد: در اشتغال و بازگشت محبوسان به جامعه اقدامات موثر بوده است و در حال حاضر شاهد کاهش هشت درصدی بازگشت دوباره به زندان هستیم.

وی تصریح کرد: با متادون درمانی، تامین اشتغال و کارهای فرهنگی تلاش شده است تا  فعالیت‌ها موثر باشد و برنامه های ده گانه برای کاهش آمار زندانیان در اولویت برنامه هاست.

مدیرکل زندان‌های استان گفت : سرانه زندان قزوین با ۴.۵ متر کمترین سرانه است که باید زندان به خارج شهر منتقل شود.

محمدی بیان کرد: توسعه فضای خوابگاهی با ۵ میلیارد تومان از دیگر خواسته های ماست .

وی در ادامه خواستار ایجاد بازداشتگاه در قزوین و شهر آوج شد .


بیشتر بخوانید:


مدیرکل زندان‌های استان گفت: شهرداری قزوین بیشترین کمک را به امور زندانیان کرده و بیش از ۳ میلیارد تومان در این زمینه پرداخت کرده است .

در زندان مرکزی قزوین سه هزار و ۲۲۳ نفر زندانی هستند که ۱۸۸ نفر آنها محکومان مالی هستند.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری با حضور در زندان چوبیندر با محکومان مالی دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان آزاد شدند که ۳۴ نفر محکومین جرائم مالی  و ۵۹ نفر محکومین کیفری هستند.

با عفو مقام معظم رهبری ۵۷۰ نفر در استان قزوین از زندان آزاد خواهند شد.

در صورت تکرار جرم عفو شامل زندانیان نمی‌شود

امیدواریم با صدور دستور عفو از سوی مقام معظم رهبری، میزان تخلف در جامعه کاهش یافته و با وجود مشکلات بسیار هیچکدام از زندانیان دیگر به زندان بازنگردد.

وی عنوان کرد: در صورت تکرار جرم، عفو شامل حال زندانیان نمی‌شود و باید زندانیان دوران حبس خود را عبرت و تجربه قرار داده تا دیگر به آن دچار نشوند.

آوایی تصریح کرد:ارتباط با زندانیان پس از آزادی آن‌ها باید تداوم داشته باشد تا حمایت و کمک‌رسانی از آن‌ها در صورت وجود مشکلات متعدد صورت گیرد.

همچنین علیرضا آوایی در در دیدار با محکومان مالی نیز اظهار داشت: کاهش تعداد زندانیان به واسطه اقدامات پیشگیرانه و استفاده از بند‌های قانونی رویکرد وزارت دادگستری بوده که در راستای آن گام بر می‌داریم.

وی تاکید کرد: با عفو گسترده زندانیان در چهلمین سالگرد انقلاب، ۵۷۰ زندانی در قزوین آزاد می‌شوند و امروز ۹۳ زندانی جرائم غیر عمد در استان آزاد شد که شامل ۳۴ نفر محکوم جرائم مالی و ۵۹ نفر محکوم کیفری است.

وزیر دادگستری افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در زندان‌ها شامل فعالیت‌های فرهنگی، آموزش‌های تخصصی و حرفه‌آموزی شاهد تقویت توانمندی آن‌ها و ایجاد دستاورد‌هایی پس از پایان حبس باشیم.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.