سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و ثبت ۲۸۷ رشته صنایع دستی در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از ۴۵۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده و ثبت شده در ایران، ۲۸۷ رشته متعلق به اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  دیروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی صنایع دستی آیات با اشاره به اینکه اولین هنرمند، خدای متعال است، ابراز داشت: خداوند در خلقت جهان هستی تمام هنر خود را به کار برده است.

وی گفت: هنر، نعمت خدادادی است که خداوند با شدت و ضعف آن را در وجود همه انسان ها قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نعمت الهی هنر در وجود هنرمندان به صورت ویژه نمود یافته است، افزود: شکر این نعمت در این است که از هنر در راستای خدمت به بشر و انسانیت استفاده شود.

وی یادآور شد: یکی از ارزشمندترین و مهم ترین شاخه های هنر همان صنایع دستی است که تاریخ آن به دوران نوسنگی در  هشت هزار سال قبل برمی گردد.

انصاری بیان داشت: در سازمان یونسکو، تعداد ۶۰۰ رشته هنری به ثبت رسیده است که ۴۵۰ رشته آن مربوط به کشور ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از ۴۵۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده و ثبت شده در ایران، ۲۸۷ رشته متعلق به اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی، بخشی از هویت و تاریخ یک ملت است، بیان داشت: کشوری که صنایع دستی بیشتر و فاخرتری داشته باشد به همان میزان هویت تاریخی غنی تری دارد.

انصاری اظهار داشت: ایران با تاریخ چندین هزار ساله به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای دارنده صنایع دستی در جهان مطرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: آمریکا درحالی در جهان قلدری و زورگویی می کند و خود را صاحب جهان می داند که تاریخ آن، تنها به حدود ۳۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی گفت: صنایع دستی می تواند یکی از ابزارهای توسعه اقتصادی هر کشور باشد که در شرایط امروز جامعه هم می تواند راهگشای وضعیت اقتصادی مردم باشد.

انصاری بیان داشت: برگزاری جشنواره صنایع دستی آیات یک حرکت ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

انتهای پیام/م

 

صنایع دستی بخشی از هویت و تاریخ یک ملت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.