مدیر کل گمرک اصفهان گفت:: در ۱۰ ماهه امسال ارزش کالا‌های صادراتی از استان با رشد ۵۱ درصدی به یک میلیارد و ۹۹۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در کشور جز مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می‌شود به طوری که در ۱۰ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۴ میلیون و ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۹۱ میلیون دلار استان اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶ درصد و ازلحاظ ارزش ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۶۱۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۹۳۴ میلیون دلار، فرش ۱۷۳ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۱۲۷ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهمترین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی استان اصفهان عراق با ۶۸۰ میلیون دلار و ۳۴ درصد، افغانستان با ۲۷۵ میلیون دلار و ۱۴ درصد، امارات متحده عربی با ۱۹۹ میلیون دلار و ۱۰ درصد، پاکستان با ۱۵۹ میلیون دلار و ۸ درصد و عمان با ۱۲۲ میلیون دلار و ۶ درصد سهم ازکل صادرات استان داراست.

مدیر کل گمرک اصفهان درخصوص تسهیل واردات به ویژه جهت واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی بیان داشت: بسته‌های حمایتی در گمرک پیش بینی شده به طوریکه در ۱۴ واحد تولیدی استان انبار اختصاصی زیر کلید گمرک راه اندازی شده و تمهیداتی نظیرمعافیت حقوق ورودی خطوط تولید، ارزیابی در محل و ترخیص نسیه و یا با اخذ ضمانت نامه بانکی کمک شایانی به ترخیص کالا‌ها صورت پذیرفته است.

کاهش ۵ درصدی کالا‌های وارداتی به گمرک اصفهان

احمدی ونهری اذعان داشت: در ۱۰ ماهه امسال ۶۷ هزار و ۷۴۰ تن کالا به ارزش ۳۰۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص مهمترین کالا‌های وارداتی گمرک اصفهان طی ده ماه سال ۱۳۹۷ گفت:: ماشین آلات مکانیکی ۱۲۹ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۳۲ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۲۸ میلیون دلار بوده است ودر ادامه اظهار داشت: عمده‌ترین کشور‌های صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان، ایتالیا با ۲۰ درصد، چین با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، فرانسه ۹ درصد و ترکیه با ۸ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

رشد ۳۶ درصدی در آمد گمرک اصفهان

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی درده ماهه ۱۳۹۷، بالغ بر دو هزار و ۹۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری بیان داشت: طی این مدت تعداد ۴۷۷ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۸۵۳۴ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۵۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده است.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۹۴ هزار و ۳۰۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گمرک ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار