سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

حفاری بیش از ۱۱۰ حلقه چاه نفت و گاز در خوزستان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: از ابتدای جاری تاکنون بیش از ۱۱۰ حلقه چاه نفت و گاز در سطح استان حفاری شده است.

سید عبدالله موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شرکت ملی حفاری شرکتی ناشناخته نیست و با هوشمندی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ و حدود ۴۰ سال پیش در ایران تاسیس شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۸ حلقه چاه نفت و گاز و ۱۶۵ هزار متر چاه حفاری شده است.

موسوی بیان داشت: در حال حاضر این شرکت ۷۲ دکل حفاری دارد که از این تعداد، ۳ دکل دریایی و مابقی دکل خشکی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، ماهیت این شرکت را در زنجیره تولید عنوان کرد و افزود: تولیدی ایجاد و احیا نمی‌شود جز اینکه مته حفاری در چاه‌هایی باشد که مطالعات آن از قبل انجام شده است.

این مقام مسئول اساسی‌ترین نقش ملی حفاری را در زنجیره تولید نفت و گاز دانست و تصریح کرد: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون بیش از ۹ میلیون متر و بیش از ۴ و ۵۰۰ حلقه چاه حفاری شده است.

سید عبدالله موسوی اذعان داشت: خوشبتانه امروز چرخه تولید نفت و گاز از زمین شناسی، اکتشاف، حفاری، استخراج، ترانسفر تولید، فروش و صادارت و... ملی شده و تمام پروتکل‌ها توسط متخصصان ایرانی برنامه ریزی می‌شود و مدیریت به طور کامل در دست ایرانی‌ها است.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در بخش ساخت داخل شاهد پیشرفت‌های خوبی در صنعت نفت هستیم و رویکرد وزارت نفت به همین سمت در حال است.

موسوی گفت: در شرکت ملی حفاری هزاران قطعه بومی سازی شده است و از اطلاعات و دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی دانشگاهی استان و کشور  استفاده می‌کنیم.

وی به استقرار دکل‌هایی در میادین مشترک اشاره کرد و افزود: دکل‌هایی فعال در آزادگان داریم که در اختیار تولید هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: حدود ۲۰ هزار نفر نیرو در ناوگان حفاری مشغول به کار هستند و کار حفاری را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از تعداد مذکور نیروی رسمی و مابقی آن‌ها نیروی پیمانکاری با استخدامی‌های متفاوت در این شرکت مشغول به کار هستند.

سید عبدالله موسوی اظهار داشت: تنها در بخشی از کالا‌های مورد نیاز حفاری دچار مشکل هستیم و خوشبختانه اکثر کالا‌ها در کشور ساخته و تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ/م

حفر ۱۱۸ حلقه چاه در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.