سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار میبد:

میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود

شهردار میبد گفت: میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و این تنها با فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا نقوی زاده، با بیان اینکه طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام شهری و محلات است و تنظیم برنامه‌های مفصل و اقداماتی که باید برای محلات شهری انجام شود باید بر اساس آن باشد گفت: متاسفانه از سال ۸۷ تاکنون تغییر کاربری‌هایی انجام شده که دارای مصوبه قانونی نبوده و اکنون برای شهرداری و مجموعه شهری مشکلاتی را به وجود آورده است.

نقوی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار پرونده در کمیسیون ماده ۵ استانداری مربوط به شهر میبد است افزود: اکثر زمین‌هایی که در میبد تغییر کاربری شده است یا مزروعی بوده که برخلاف مقررات تغییر کاربری دادند و یا اینکه برخی از شهروندان بدون اخذ مجوز اقدام به ساخت کرده اند و این برای شهر تاریخی دارای قدمت بالا جالب نیست.

شهردار میبد با اشاره به اینکه مدیریت استان نهایت همکاری خود را در حل مشکل طرح تفصیلی دارد تصریح کرد: شهروندان در اجرای هر طرحی در مجموعه شهر نقش اساسی دارند و وقتی مردم و رسانه‌ها نگاه تیزبین و منصفانه داشته باشند کمک بزرگی به مجموعه مدیریت شهری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرطرحی به پیوست فرهنگی نیاز دارد و این از تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت: هر شهروندی که در ساخت و ساز تخلف می‌کند در واقع به نسل آینده و به روح و کالبد شهر و سیستم شهرسازی شهر آسیب می‌زند.

نقوی زاده با اشاره به اینکه در آستانه بهار با ویژه برنامه‌های نوروزی به پیشواز بهار خواهیم رفت گفت: رونمایی از سند شهر گردشگر از برنامه‌های سه ساله شهرداری است همچنین شهر میبد از مسیر گردشگری باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و این تنها با فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس ماده ۱۵ قانون عمران و شهرسازی شهرداری‌ها مکلفند برنامه‌های توسعه پنج ساله خود را مصوب کرده و به اجرا درآورند ان شالله در صدد این هستیم تا در سال آینده سند توسعه پنج ساله میبد به عنوان میبد ۱۴۰۴ را تدوین و پس از تصویب توسط مراجع بالا دست اجرا کنیم که نقشه راه ما خواهد بود.

شهردار میبد در پایان با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری در سال آینده رشد شش درصدی دارد و خانواده، بانوان و کودکان نقش پررنگی در بودجه فرهنگی دارند بیان داشت: در حوزه آموزش‌های خانواده و مهارت زندگی، آموزش مهارت شهروندی و برنامه‌های آموزشی و همچنین طرح شهردار مدرسه را از سال آینده اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

ساخت و ساز غیرقانونی به روح و کالبد شهر آسیب می زند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.