سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی قطب داروسازی کشور

استان آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم داروسازی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، این استان با دارا بودن پنج شرکت داروسازی، قطب تولید داروی کشور محسوب می‌شود، شرکت‌های داروسازی آذربایجان شرقی علاوه بر تامین نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز فعال هستند.

باسمنجی مدیر عامل یکی از شرکت‌های داروسازی استان ،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افزود:باظرفیت تولید ۱۲ میلیون انواع ویال‌های بیمارستانی، آنتی بیوتیکی و دارو‌های استراتژیک و ۱۴۰ میلیون واحد انواع آمپول و آب مقطر در کنار تولید ۴۰ میلیون بطری سرم، سهم بزرگی از خودکفایی و تولید دارو‌های هایتک و مدرن را در داخل کشور دارا می‌باشیم.


جعفری رئیس آزمایشگاه شیمی یکی از شرکت‌های داروسازی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:در این آزمایشگاه با استفاده از آخرین متد‌های روز دنیا تمامی فرآیند‌هایی که موثر بر کیفیت محصول هستند به لحاظ شیمیایی کنترل می‌کنیم.


سعیدی رئیس آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت داروسازی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بیان کرد:ما توانسته ایم تعداد محصولاتمان را که در سال ۸۱ حدود ۱۰ تا بود به تعداد ۱۰۰ محصول برسانیم.


اجلالی مدیر تولید شرکت داروسازی و سرم سازی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توانسته ایم ظرفیت تولیدمان را به چهار برابر برسانیم و ما روزانه حدود ۱۲۰ هزار لیتر سرم تولید می‌کنیم.


جسوری مسئول فنی مواد یکی از شرکت‌های داروسازی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، افزود:نیاز‌های آنتی بیوتیک را در سطح کشور سعی کردیم به حداقل برسونیم و امروز می‌توانیم بگوییم که تقریبا به واردات آنتی بیوتیک بی نیاز هستیم.


خوارزمی مدیر عامل شرکت داروسازی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:به کشور‌های اطراف صادرات داریم منتها اولویت اولیه ما تامین داروی مورد نیاز بازارداخلی است تا به هیچ عنوان کمبودی مشاهده نشود.


ذاکری مسئول فنی یکی دیگر از شرکت‌های داروسازی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اظهارکرد:ما توانسته ایم خیلی از دارو‌هایی که خارجی هستند و قبلا به کشور وارد می‌شدند را بومی سازی کنیم و مشابه داخلیش را تولید کنیم.


هم اکنون در کشور ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز تولید می‌شود که علاوه بر رفع نیاز داخل از صادرات آن‌ها نیز ۱۴۰ میلیون دلار ارز آوری نصیب کشور شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.